Sökning: "Nyckelord: Strategisk kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Strategisk kommunikation.

  1. 21. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Jäderholm; Linda Holdo; Mariah Lindborg; [2013]
    Nyckelord :Retail; tourism sector; strategic planning; brand building; destination; retail marketing; Stockholm city; Detaljhandeln; turismsektorn; strategisk planering; varumärkesbyggande; destination; detaljhandelsmarknadsföring; Stockholms stad;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER

  2. 22. CSR - Flygbranschens bästa fiende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Felix Östlund; Anton Vanhatalo Van Rijn; Oscar Tiberg; [2013]
    Nyckelord :Keywords: CSR; consumer based brand equity; CSR Communications; CSM; brand equity; SAS Nyckelord: CSR; konsumentbaserat varumärkeskapital; CSR-kommunikation; varumärkeskapital; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis seeks to contribute with knowledge of how the consumer-based brand equity can be affected by CSR communication in the business of aviation. Method: In order to reach the purpose of this essay we used mixed methods; carried out a quantative survey, a qualitative interview with SAS head of CSR and conducted a content analysis of SAS CSR communications Conclusion: If an airline takes social responsibility its consumer-based brand equity can be influenced in a positive direction. LÄS MER

  3. 23. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Hampus Zethelius; Stefan Rydheim; [2012]
    Nyckelord :marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; corporate branding; inkongruens; traditionella perspektivet;

    Sammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER

  4. 24. Organisationsidentitet och image - Diskrepans och likriktning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Björkman; Anna Bakosi; [2012]
    Nyckelord :Keywords: Corporate image; corporate identity; neo-institutionalism; discrepancy; homogenization; strategic communication; brand; Corporate Social Responsibility; online communication; internet; creating value Nyckelord: image; organisationsidentitet; neoinstitutionalism; diskrepans; likriktning; strategisk kommunikation; varumärke; CSR; webbkommunikation; värdeskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många organisationer arbetar aktivt med att kommunicera sin identitet genom värdeord, för att, förutom genom sina produkter, framhäva och placera sig på marknaden. Internet växer som plattform för organisationer att synas för sin publik och detta har lett till att många organisationer använder sin webbplats åt att kommunicera med sina publiker. LÄS MER

  5. 25. Glamour, egokickar och lite bistånd : En studie om hur vi blev viktigare än dom andra

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Josefine Nilsman; Johanna Olsson; [2011]
    Nyckelord :postkolonialism; orientalism; strategisk kommunikation; vi och dom; diskursanalys; semiotisk analys; Unicef;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel:                                               Glamour, egokickar och lite bistånd                                           - En studie om hur vi blev viktigare än dom andra   Författare:                                    Josefine Nilsman & Johanna Olsson   Syfte:                                              Syftet med uppsatsen är att se hur en svensk      biståndskampanj påverkar gestaltningen av vilka vi i västvärlden är och vilka dom andra i utvecklingsländerna är.   Metod:                                           Kritisk diskursanalys och semiotisk analys. LÄS MER