Sökning: "corporate branding"

Visar resultat 1 - 5 av 249 uppsatser innehållade orden corporate branding.

  1. 1. Hållbar och attraktiv? - En kvalitativ studie om hållbarhet i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Gabriella Johansson; Amanda Törn; [2019-09-03]
    Nyckelord :Employer branding; Sustainability; CSR; Recruitment;

    Sammanfattning : This study examines how five of the largest, swedish companies work with corporate socialresponsibility (CSR) and sustainability. The current study investigates how the companiespresent their work with sustainability in their annual sustainability reports. LÄS MER

  2. 2. See you at LinkedIn - The complex link between employees and organizations

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Agnes Gustavsson Larsson; Sofia Steinbock; [2019]
    Nyckelord :LinkedIn; Employee perspective; corporate communication; strategic communication; alignment; branding; medarbetarperspektiv; organisationskommunikation; strategisk kommunikation; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how employees perceive their LinkedIn usage in relation to their organization. To increase the awareness of how organizations can work strategically with LinkedIn the link between organizations and employees has been studied. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility som en del av arbetsgivarvarumärket : Anställdas uppfattning av arbetsgivarvarumärket, med CSR som en integrerad del, samt avsikter att stanna kvar inom företaget

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Grönlund; [2019]
    Nyckelord :CSR; Employer Branding; Employer branding; Employer attractiveness; Arbetsgivarvarumärke; Corporate social responsibility; Hållbar utveckling; Value congruence; Intention to stay;

    Sammanfattning : I dagens läge med ökad konkurrens om att dels attrahera men också behålla en kompetent arbetskraft, så står företag inför stora utmaningar. Att behålla anställda inom företaget är idag en hög prioritet då kostnaderna för att ersätta anställda är stora. LÄS MER

  4. 4. Meme Marketing to Fellow Kids

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :William Lind; [2019]
    Nyckelord :Memes; memetic media; authenticity; corporate identity; vernacular criticism; intangible assets; reddit; twitter;

    Sammanfattning : Corporations attempting to enter the realm of memetic media often find themselves lost and embarrassed; the chaotic nature of meme culture as a global way of expression on the internet has proven difficult, and communities like Reddits r/FellowKids enact vernacular criticism on corporations who attempt to use memes in order to reach their target audience. This study aims to reach higher knowledge of successful corporate engagement in memetic media through a text analysis of discussions between users on Reddit and the interplay on Twitter where users engage in vernacular ways with the Wendy’s Twitter account. LÄS MER

  5. 5. Bankmarknadens praktiska hållbarhetsarbete : en fallstudie på tre banker inom den svenska banksektorn

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Stina Sköld; Edward Svensson; [2019]
    Nyckelord :hållbar utveckling; bank; transparens; intressenter; hållbara investeringar; risker; miljö; Corporate branding; legitimitet; regelverk;

    Sammanfattning : Klimatförändringarna påverkar oss alla och genom att citera Ban Ki-Moon: “Vi är den första generationen som kan utrota fattigdomen och den sista som kan bekämpa klimatförändringar” (Lunds Universitet, 2018) kan vi sammanfatta det som att drastiska förändringar behöver ske för vårt sätt att leva. I annat fall kommer miljön skadas ännu mer vilket kommer få konsekvenser. LÄS MER