Sökning: "Sanna Arvidsson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Sanna Arvidsson.

  1. 1. Jag vill inte gå på fritids mer! : En kvalitativ studie om varför elever väljer att sluta på fritidshemmet i tidig skolålder

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sanna Arvidsson; Emil Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Barnperspektiv; barns aktörskap; ramfaktorteorin; vårdnadshavare; fritidshem;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån vårdnadshavares perspektiv belysa varför vissa elever valt att sluta på fritidshemmet i tidig skolålder, t.o.m. årskurs fyra. LÄS MER

  2. 2. Vopti

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sanna Arvidsson; Alexander Sollin; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The third year at the Innovation- and Development program at Halmstad University, this Bachelor Thesis is conducted throughout the autumn- and spring semester. The purpose is to use, apply and deepen the knowledge from previous courses. LÄS MER

  3. 3. ”Det är fascinerande att se hur en text kan påverka eleverna till att bli nyfikna, arga eller glada” : En kvalitativ studie om hur lärare i de lägre årskurserna arbetar med critical literacy i förhållande till elevers läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sanna Arvidsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som undersöker hur lärare arbetar med critical literacy i förhållande till elevers läsförståelse i de tidiga åren. Syftet med studien är att undersöka lärarnas syn på utvecklingen av elevers läsförståelse genom att arbeta med ett critical literacy perspektiv i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares riskmedvetenhet- bedriva pedagogisk verksamhet innanför eller utanför förskolegårdens grind.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Sanna Arvidsson; [2017]
    Nyckelord :Risksamhälle Utomhusvistelse Förskolegård Närmiljö;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Critical literacy i de första skolåren : En litteraturstudie om hur ett critical literacy perspektiv i undervisningen kan möjliggöra för utvecklingen av elevers läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sanna Arvidsson; Beatrice Bogren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie behandlar hur elevers läsförståelse kan utvecklas genom att arbeta utifrån ett critical literacy-perspektiv i relation till vetenskapliga teorier om lärande. Studien beskriver hur olika metoder och arbetssätt samt lärares förhållningssätt möjliggör elevers utveckling av textarbete med utgångspunkt i den sociokulturella teorin. LÄS MER