Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld : En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap Ämne: Magisteruppsats i företagsekonomi inriktning strategisk ledning, 30 hp. Författare: Arvin Moani och Anton Gustafsson Handledare: Jean-Charles Languilaire Examinator: Michal Lysek Nyckelord: Transformativt ledarskap, Digitala verktyg, Digitalt ledarskap, Ledare, Följare Bakgrund: Idag påverkas de flesta organisationer av den digitala transformationen vilket leder till att ledarskapet nu måste förmedlas digitalt. LÄS MER
2. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER
3. Secondhand i första hand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har sitt främsta syfte att med hjälp av Theory of Planned Behavior (TpB) undersöka befintliga användares intention att vara lojal via secondhand-appar. Vidare undersöks intentionen i relation till den adderade faktorn identitetsskapande community utifrån tidigare forskning och teorier. LÄS MER
4. Riskuppfattningar under en rådande pandemi - en kvantitativ enkätundersökning av vilka faktorer som påverkar svenskars riskuppfattningar under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Risk perceptions during a current pandemic At this moment in time (may 2020), Sweden is in the midst of a pandemic by reason of the coronavirus. Folkhälsomyndigheten, the Swedish public health authority, is facing a challenge in communicating about the risk when the general public's perceptions of risk are formed by a variety of factors. LÄS MER
5. I ett tal till nationen - En diskursiv studie om nationalism & nationell identitet under en kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här undersökningen har i syfte att studera Stefan Löfvens tal till nationen som hölls under covid-19 pandemin 2020. Avsikten med studien har utifrån det kvalitativa materialet varit att undersöka hur lingvistik och de symboler som uttrycks i talet påverkar meningsskapande, den nationella identiteten samt om nationalism kan verka som ett inkluderande verktyg vid nationell krishantering. LÄS MER