Sökning: "Omdömessystem"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Omdömessystem.
1. Kundomdömen inom e-handeln : Faktorer som påverkar konsumenters attityd till omdömessystem vid e-handelsköp i Sverige.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Vid ett e-handelsköp finns det två alternativ för informationssamling om produkten som skall köpas, produktinformation från e-handlaren och kundomdömen från tidigare konsumenter. Postnords e-barometer har flera år visat att svenska konsumenter önskade att e-handlare utvecklade kundomdömen på sina plattformar vilket denna studie har intresserat sig för att undersöka. LÄS MER
2. Vad påverkar användarens förtroende inom e-handel : en undersökning med fokus på omdömessystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Att skapa förtroende har visat sig vara en utmaning för företag inom e-handel. Syftet med studien är att ta reda på hur omdömessystem kan komma att påverka en användares förtroende och lyfta fram en möjlig förtroendekomponent i utformningen av en pålitlig e-handelsplats. LÄS MER