Sökning: "PR plattform"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden PR plattform.

  1. 6. Att kommunicera med omvärlden på Facebook : En fallstudie av skogsindustriföretaget Stora Enso Skoghalls Bruk

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofia Henriksson; Madelene Sundh; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den snabbt växande utvecklingen av Internet har genererat nya slags plattformer för företag och organisationer att kommunicera på. En sådan plattform är Facebook som med sina över 670 miljoner användare är världens största sociala nätverkssajt. LÄS MER

  2. 7. Autonomus Helicopter Landing on a Mobile Platform.

    Kandidat-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Rasmus Hansén; Axel Ringh; Victoria Svedberg; Nils Landin; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis we investigate the problem of landing a helicopter autonomously on a mobile platform by designing controllers for the attitude- and translational dynamics in parallel. A mathematical model of the helicopter, in form of general 6-degrees-of-freedom rigid-body dynamics with application-specific actuations, is developed. LÄS MER

  3. 8. ”Så länge de sköter sig är vi med…” : En studie över hur företag agerar i samband med sponsring.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lars Norberg; Ola Larsson; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; PR; Sport; Marknadsföring; Utvärdering;

    Sammanfattning : Marknadsföring genom sponsring är ett starkt växande område. Idrotten är ett av de tydligare och mest uppenbara områdena där sponsring förekommer och får stor exponering. Vid varje idrottsevenemang om det så upplevs på plats som via en TV sändning är fullt av exponerade företagsnamn, varumärken och liknande sponsringselement. LÄS MER