Sökning: "Per Malmborg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Per Malmborg.

  1. 1. The Toddler of Swedish Real Estate - A Case Study on the Founding of Studentbostäder i Sverige

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Per Malmborg; Emil Höckerfelt; [2023]
    Nyckelord :Real Estate; M A; Student Housing; Non-Cash Deals;

    Sammanfattning : This thesis presents and analyses the underlying motives of the founding of Studentbostäder i Sverige, subsequently renamed Studentbostäder i Norden, and how the deal can be value-creating for the shareholders. The three founders, SBB, Amasten, and Offentliga Hus, contributed student housing properties in exchange for shares in the new entity, thus making it a non-cash deal. LÄS MER

  2. 2. Is signal crayfish (Pacifastacus leniusculus) able to biologically control the invasive zebra mussel (Dreissena polymorpha)?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologi

    Författare :Charlotte Malmborg; [2015]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to collect new knowledge about the importance of signal crayfish predation on zebra mussels in Lake Erken. Possibly with implications on biological control of the invasive species in Swedish lakes. LÄS MER

  3. 3. Vin & Sprit – Konsekvenser av försäljningen till Pernod Ricard

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Måwe; Mikael Pettersson; Niklas Malmborg; [2008]
    Nyckelord :Vin Sprit; Absolut Vodka; Pernod Ricard; varumärke och förvärv; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : ESammanfattning Examensarbetets titel: Vin & Sprit – Konsekvenser av försäljningen till Pernod Ricard Seminariedatum: 2008‐06‐04 Ämne/kurs: FEKP01, Examensarbete magisternivå, 15 poäng Författare: Malmborg Niklas, Måwe Mikaela, Pettersson Mikael Handledare: Skärvad Per Hugo Fem nyckelord: Vin & Sprit, Absolut Vodka, Pernod Ricard, varumärke och förvärv Syfte: Syftet med detta examensarbete är att utifrån den teoretiska referensramen, med hjälp av en konstruerad analysmodell identifiera positiva respektive negativa konsekvenser för V&S efter försäljningen till Pernod Ricard. Metod: Författarna använder en abduktiv ansats med ett deskriptivt syfte. LÄS MER