Sökning: "Petra Lundberg"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Petra Lundberg.

  1. 6. En studie om Budgetens användning i små och medelstora företag

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petra Lundberg; Sebastian Mazur; [2007-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Tidigare studier visar att budgeten fortfarande i hög grad är aktuell som styrverktyg i svenska företag. De allra flesta företagen i Sverige arbetar med budget som ett integrerat verktyg i sin verksamhet. LÄS MER

  2. 7. Konceptet EVA som grund för belöning - "Making managers into owners"?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Gudmundsson; Caroline Lundberg; Carolin Nyrell; Petra Mårtensson; [2007]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Economic Value Added; prestationsersättningar; Sverige; bonusbank; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kritiskt granska och analysera EVA som lämpligt prestationsmått till grund för belöning samt bedöma EVA:s utsikter i svenska företag. Avsikten är att sammanföra skriven teori om EVA med utgångspunkt från upphovsmännens ansats. LÄS MER

  3. 8. Om håret och frisöryrkets historia

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Agnetha Callmer; Petra Lundberg; [2006]
    Nyckelord :hår; hårets historia; frisör; historia; kunskap; utveckling; frisyrer; hårmode; hårkosmetik;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete har varit att undersöka och beskriva historiska fakta inom hårets och frisöryrkets område. Vi ansåg att det saknades ett historiskt underlag i undervisningen på gymnasieskolans frisörutbildning vilket vi bl a upptäckt i samband med vår egen undervisning under våra praktikperioder på lärarutbildningen. LÄS MER

  4. 9. Generation X och Generation Y - en komparativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Lundberg; Petra Gullstrand; [2006]
    Nyckelord :generation x; generation y; celebriteter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsatts är att öka förståelsen för vilken påverkan samt uppfattning som föreligger vid användningen av celebriteter i olika marknadsföringsåtgärder beträffande Generation X respektive Y ur ett svenskt perspektiv. Metod:Detta är en empirisk studie med hermeneutisk förgrund som genomförts med intentionen att undersöka hur marknadsföring innehållande celebriteter uppfattas och i förlängningen påverkar de båda generationerna. LÄS MER