Sökning: "PowerPoint"
Visar resultat 21 - 25 av 66 uppsatser innehållade ordet PowerPoint.
21. False memories and false judgement of frequency in a visual word-only DRM-paradigm
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Björklund & Sandström (2012) reported a false memory for the frequency in which words have appeared using a Deese-Roediger-McDermott paradigm (Deese, 1959; Roediger & McDermott, 1995). The purpose of this study is to recreate the false frequency test by Björklund & Sandström using a visual word-only condition. LÄS MER
22. Safety Education for Future Mining
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The work environment in mines have changed during the last decades. Compared to when birds were used to examine the air quality in coal mines, today’s mines strive for a zero-entry production. Which means that the persons who works at the mining company are stationed over ground - instead of under it. LÄS MER
23. Evaluation of Narr8, an automated presentation service
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Narr8 is today a prototype that combines PowerPoint with a written script and creates a new PowerPoint-file that has a sound file added to it where the sound file is a voice that reads the script for you. Scania CV AB is an international company which is located in over 100 countries and have more than 49 000 employees. LÄS MER
24. Bilden som resurs i skolan. : En undersökning om användandet av bilder i Powerpoint-presentationer i SO-ämnet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka på vilka sätt verksamma lärare i samhällsorienterande ämnen använder sig av bilder i Powerpoint-presentationer: hur bilderna framhävs och om de används tillsammans med eller i förhållande till skrift och tal. Vidare granskas skillnader och likheter som uppmärksammats bland deltagande lärarna. LÄS MER
25. Litteraturundervisningens digitalisering : En studie om lärares erfarenheter av och tankar om digitala verktyg i litteraturundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : Litteratur och läsning har länge varit en grundläggande del i svenskundervisningen och har det än idag. Digitala verktyg är ett desto nyare inslag i svenskämnet men har i den reviderade upplagan av läroplanen fått en större och mer framträdande roll. LÄS MER