Sökning: "Radikal innovation"
Visar resultat 36 - 40 av 41 uppsatser innehållade orden Radikal innovation.
36. Rapportering av intellektuellt kapital -Betydelsen av intern rapportering vid radikala inkrementella innovationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och Problem: Immateriella tillgångar fått en viktig och avgörande roll för att skapa konkurrensfördelar. I och med att företag kontinuerligt investerar i immateriella tillgångar kan inte längre den traditionella finansiella redovisningen exakt uppskatta ett företags verkliga värde. LÄS MER
37. Utvecklandet av en dynamisk handortos i en klinisk miljö
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Sammanfattning Sister Kenny Rehabilitation Institute i Minneapolis är en sjukhusinstitution, känd för sin innovativa rehabiliteringsteknik och sjukhusutrustning sedan långt tillbaka i tiden. Projektet för det här examensarbetet utfördes inom Sister Kenny Research Center, forskningscentret för institutet. LÄS MER
38. Radikala innovationer och produktutvecklingsprocessen: En studie om hur osäkerheten angående marknaden och tekniken påverkar produktutvecklingsarbete
Master-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Arbetets syfte är att skapa bättre förståelse för produktutvecklingsprocessen vid radikala innovationer för att ge bättre förutsättningar vid framtida projekt med radikala innovationer. I dagsläge koncentrerar sig företag allt mer på framtagande av inkrementella innovationer och därmed är produktutvecklingsprocessen ofta anpassad för detta ändamål. LÄS MER
39. Mätning och utvärdering av innovation : "What gets measured gets done"
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This Master of Science Thesis was a complement project to the PIEp study MENTOL, carried out at a Swedish midsize medical device company.. PIEp nationally works for a long-term increase of the innovation capability of people and organizations. LÄS MER
40. Förändring av varumärken
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand. LÄS MER