Sökning: "Radikal innovation"

Visar resultat 31 - 35 av 41 uppsatser innehållade orden Radikal innovation.

  1. 31. An Execution Plan for Managing Innovation in a Small High-Tech Company

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Lisa Gewers; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innovation är betydande för ett företags överlevnad, tillväxt och förmåga att behålla sinkonkurrenskraft. Innovationsarbetet i företag är vanligtvis organiserat i ett flertal projekt somföljer företagets innovationsprocess. LÄS MER

  2. 32. Att fånga entreprenörskapets dimensioner

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Philip Uemura; Hayder Abdulamir; [2014]
    Nyckelord :Entrepreneurial orientation; innovation; risk; proactiveness; mobilephone; smartphone; Apple; SonyEricsson; iPhone; Symbian; Android.; Entreprenöriell orientering; innovation; risk; proaktivitet; mobiltelefon; smartphone; Apple; SonyEricsson; iPhone; Symbian; Android.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur entreprenöriell orientering kan mäta entreprenörskap inom branschen för mobiltelefoni. Förhållandet mellan entreprenörskap och ekonomiska utfall mäts med utgångspunkt i Millers resonemang om entreprenöriell orientering. LÄS MER

  3. 33. Att tänka utanför arket : En kartläggning över samarbeten som lett till produktinnovationer inom svensk pappers- och massaindustri

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Adonai Abraham; Max Göranson; [2014]
    Nyckelord :radical innovation; collaboration; Swedish pulp and paper industry; radikal innovation; samarbete; svensk pappers- och massaindustri;

    Sammanfattning : För drygt ett decennium sedan började marknaden för tryckpapper att vika. Den svenska pappers- och massaindustrin fick en ny annorlunda konkurrent genom introduktionen av till exempel smarta telefoner och surfplattor. LÄS MER

  4. 34. How to capture hidden customer needs in an industrial product development company : A case study at Xylem

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Henrik Ljungberg; Linnea Sahlin; [2014]
    Nyckelord :hidden customer needs; customer oriented innovation; voice of the customer; radical product development; outtalade kundbehov; kundorienterad innovation; voice of the customer; radikal produktutveckling;

    Sammanfattning : When product development is becoming more and more complex, development costs rising and shorter development times are demanded, it is becoming obvious that a good customer understanding is essential. Previous research has showed that those companies that wish to develop radically new products must work actively with the identification of their customers‘ hidden needs. LÄS MER

  5. 35. Att hitta den bättre vägen : En studie om hur svenska tillväxtföretag arbetar med innovation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Joakim Hedström; Henrik Thuresson; Emil Jansson; [2014]
    Nyckelord :Innovation; tillväxt; tillväxtsföretag; Ahrens tillväxtslista; Gasell; Gasellföretag;

    Sammanfattning : Gasellföretag utnämns i Sverige av Dagens Industri (2010) och enligt Glenberg (2008) som lyfter statistik från Bolagsverket har 25 procent utav gasellerna lagts ner inom sex år. Gjerlov och Guenther (2012) menar att snabb tillväxt kan leda till interna hinder och kompetensbrist vilket kan få katastrofala konsekvenser. LÄS MER