Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsföring på kundens villkor : En studie om möjligheterna att stärka företags varumärkesimage genom mobila applikationer.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Renée Säverot; [2010]
    Nyckelord :mobila applikationer; mobilmarknadsföring; varumärkesimage; varumärken; marknadskommunikation; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning : I ett allt tuffare marknadsföringsklimat har det blivit viktigare för företag att differentiera sigfrån konkurrenterna. Ett sätt som företagen kan göra det är genom deras kommunikation medmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Enkelt och rent : en studie om Gina Tricots möjlighet att stärka sin varumärkesimage genom relationsskapande aktiviteter på Internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Renée Säverot; Marika Trygg; [2009]
    Nyckelord :kundlojalitet; swarm marketing; word-of-mouth; internet; gina tricot; relationsmarknadsföring; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för företag att satsa resurser på att bygga starka varumärken som skapar positiva associationer hos konsumenterna. Anledningen till det är att en större konkurrens bland företag, gör det viktigt att erbjuda kunderna ett mervärde utöver själva produkten. LÄS MER