Sökning: "Retail monopoly"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Retail monopoly.

  1. 1. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  2. 2. Gårdsförsäljning i Sverige - En undersökning av gårdsförsäljning i förhållande till EU-rätten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Leia Terzin Incegül; [2024]
    Nyckelord :Retail monopoly; Free movement of goods; On-fram sales; Alcohol monopoly; Systembolaget; Detaljhandelsmonopol; Fri rörlighet för varor; Gårdsförsäljning; Alkoholmonopol.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Att gårdsförsäljning av alkoholdrycker ska bli en verklighet i Sverige är något som många vill se. För att gårdsförsäljningen ska kunna existera vid sidan om det svenska alkoholmonopolet krävs att den är förenlig med rådande EU-rätt. LÄS MER

  3. 3. Boring but good.A qualitative content analysis of Swedes’ opinions of the retail alcohol on monopoly Systembolaget and a multimodal semiotic analysis of the campaign Experten.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Johan Larsson; [2023]
    Nyckelord :Cultural identity; Sweden; Multimodal semiotic analysis; Content analysis; Systembolaget; State communication; Advertisement; Alcohol; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This study delves into Systembolaget's advertising campaign "Experten" to investigate its influence on public perception and cultural identity. Launched in 2015, the campaign successfully bolstered trust in Systembolaget by 14 percentage points. LÄS MER

  4. 4. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nicole Chidiac; Iris Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Wine packaging; climate impact; consumer behavior; sustainability labels; ; CSR; Alpabeth Theory;

    Sammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER

  5. 5. Utbildning för kundmöten om mat och dryck. En enkätstudie om Systembolagets grundläggande dryckesutbildning i huvudsakligen digitaliserad form

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Håkansson Thomas; [2022-10-27]
    Nyckelord :mediate; mechanisms; experience; understand;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to make research into the participants’ experience and ap praisal from the view of content and the pedagogical processes in a digitalized course context that lay the foundations of theoretical and practical knowledge on alcoholic beverages and the combination of the beverages with food. The researched course was the first of its kind at the Swedish retail monopoly of Systembolaget. LÄS MER