Sökning: "Richard Josefsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Richard Josefsson.

  1. 1. Abstract Visualization of Algorithms and Data Structures

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Dennis Jönsson; Johan Gerdin; Ivar Josefsson; Simon Smith; Richard Sundqvist; [2017-01-13]
    Nyckelord :Algorithm Visualization; AV; Program Visualization; PV; Education; Visualization Tool;

    Sammanfattning : Within the field of visualization it is common to distinguish between Algorithm Visualization (AV) and Program Visualization (PV). AV uses high level abstractions to demonstrate how algorithms works, while PVs are debugger-like and display low level information about programs. LÄS MER

  2. 2. Tappa inte andan – Organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter vid säsongsanställningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustaf Josefsson; Johan Wahlström; [2011]
    Nyckelord :kultur; organisation; identitet; utbildning; ledarskap; processer; grundläggande värderingar; meningsskapande; organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Tappa inte andan – Organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter vid säsongsanställningar Nivå: Magisteruppsats, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Instutionen för Service Management Författare: Gustaf Josefsson & Johan Wahlström Handledare: Richard Ek & Su Mi Dahlgaard-Park Syfte: Syftet med uppsatsen är att öka kunskapen om organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter i branscher med hög personalomsättning och stor andel säsongsanställda. Forskningsfrågor: Vilka tankar ligger bakom och hur ser ledarskapsprocesserna ut för byggandet av organisationskultur? Vilken effekt får organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser på medarbetarna? Metod: För syftet fann författarna det lämpligt att undersöka medarbetarnas perspektiv på ledningens intentioner omkring organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser. LÄS MER

  3. 3. Logga in och tyck till - Identitetsskapande kommunikation över sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Love Nicklasson; Gustaf Josefsson; Richard Gustafsson; [2010]
    Nyckelord :sociala medier; företagsidentitet; kommunikation; flervägskommunikation; image; facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Sociala medier har för företag skapat en ny kommunikationskanal till kunder. Sociala medier skiljer sig emellertid från hur kommunikation tidigare skett. Kommunikation relaterat till företag kommer inte enbart från företaget själva utan skapas av många olika parter över de sociala medierna. LÄS MER