Sökning: "Service paradox"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Service paradox.

  1. 1. Leder kompensation för servicefel till olika grad av kundnöjdhet beroende på hur kompensationen uttrycks? En enhetseffekt i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Bayan Alkhalaf; Katja Åberg; [2023]
    Nyckelord :Anchoring effect; unit effect; service recovery; service recovery paradox; service failure; cognitive bias.;

    Sammanfattning : Title: Does compensation after service failure lead to different levels of customersatisfaction depending on how the compensation is expressed? A unit effect in the grocery store context. Aim: In case of service failure, companies must recover the service to regain customer satisfaction. How compensation is expressed, e.g. LÄS MER

  2. 2. Service Recovery Inom Flygbranschen Utifrån Ett Konsumentperspektiv : En kvantitativ studie om konsumenternas syn på flygbolagens service recovery arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Björklund; Carl Svärd; [2023]
    Nyckelord :Service recovery paradoxen; service failure; service recovery.;

    Sammanfattning : Title: Service recovery in the airline industry from a consumer perspective: A quantitative study on consumers' view of the airlines' service recovery work.Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Carl Svärd & Emil BjörklundSupervisor: Alice Schmuck Date: 2023, January. LÄS MER

  3. 3. Servitization in a Heavy Equipment Company: A business model perspective

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fabiola L. Larco Caro; Asmaa Mohyadin Mahamed; [2022-08-18]
    Nyckelord :Servitization; Product-service system; Servitization transition; Servitization Readiness; Servitization challenges; Service paradox; Business model; Business model Innovation;

    Sammanfattning : Background: Servitization is a transformation process consisting of the integration of products and services in the value offering of the firms in order to increase value added and improve the customer experience. This process implies a transition from Product-Centric to Product-Service Systems. LÄS MER

  4. 4. Personalization-privacy paradoxen : En studie om individanpassad marknadsföring och integritet ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sajad Hussein; Sabina Niva; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personalization-privacy paradoxen; integritet; datainsamling; hotellbranschen; sociala nätverkstjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse kring hur personalization-privacy paradoxen behandlas i hotellbranschen utifrån en individanpassad marknadsföring. Metod: Studiens metod innefattar en kvalitativ undersökningsmetod där semistrukturerade intervjuer genomförts med åtta respondenter från hotellbranschen som driver marknadsföringen. LÄS MER

  5. 5. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Pochara HC Pao; [2022]
    Nyckelord :Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Product Development; Service Development; Servitization; Service Manufacturing Paradox; Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Tjänstefiering; Service Manufacturing Paradox;

    Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER