Sökning: "Spatiala objekt"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Spatiala objekt.
6. Utvärdering av algoritmer för bred kollisionsdetektering med hjälp av Boids algoritm
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie gick ut på att jämföra tre olika algoritmer som har använts för bred kollisionsdetektering, dessa algoritmer var Kd-tree, Octree och Sweep and prune. Kd-tree och Octree är spatiala datastrukturer, d.v.s. LÄS MER
7. A Spatial Syntax for Perceived Safety in Urban Environments : for Application in Urban Planning
Master-uppsats, KTH/GeoinformatikSammanfattning : Perceived safety is an important aspect of urban planning and is generally treated as an objective account of the personal sense of safety of each individual. The subject is inherently diffuse and therefore problematic to understand and evaluate in its entirety. LÄS MER
8. Gestförmedling av Animerad Karaktär : Problemlösning genom Instruktuva Gester
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete undersöker hur karaktärsanimationer kan användas som gränssnittsfunktion i både underhållande och lärande spel. Bakgrund behandlar gränssnittsdesign, karaktärsanimation i relation till instruktionsdesign samt förutsättningar för inlärning enligt kognitionsteori. LÄS MER
9. Development of a Workflow for Automatic Classification and Digitization of Road Objects Gathered with Mobile Mapping
Master-uppsats, KTH/Geodesi och satellitpositioneringSammanfattning : Mobile Mapping Systems gathers a lot of spatial data that can be used for inventory and analyses regarding road safety. The main purpose of this thesis is to propose a workflow for automatic classification and digitisation of objects in a point cloud gathered by a Mobile Mapping System. LÄS MER
10. Visualization: The Human Brain and Developing Spatial Ability in Structural Geological Education
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Spatial ability and the skill to visualize objects is necessary for earth scientist, especially structural geologist. For this reason, undergraduate students within earth science needs to learn this skills, and how is the best way to teach this skills. To implement 3D thinking in undergraduate teaching, three strategies are presented. LÄS MER