Sökning: "Sweep and prune"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sweep and prune.
1. Utvärdering av algoritmer för bred kollisionsdetektering med hjälp av Boids algoritm
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie gick ut på att jämföra tre olika algoritmer som har använts för bred kollisionsdetektering, dessa algoritmer var Kd-tree, Octree och Sweep and prune. Kd-tree och Octree är spatiala datastrukturer, d.v.s. LÄS MER
2. A collision framework for rigid and deformable body simulation
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : This thesis describes methods for collision detection and collision response, implemented in a complete collision framework for both rigid and deformable bodies. The framework is intended to act as a base for new technologies regarding muscle and facial simulation for feature film production, at the visual effects studio MPC. LÄS MER
3. Bred kollisionsdetektering för spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete undersöker 4 olika algoritmer som används för bred kollisionsdetektering. De olika metoderna för bred kollisionsdetektering kan delas in i 4 olika kategorier. Algoritmerna som är valda att representera varje kategori är Bruteforce, Sweep and prune, Hierarchical grid och Bounding volume hierarchy. LÄS MER
4. Rally Sport Racing Game: CodeName Space Racer - An evaluation of techniques used when developing a marketable 3D game
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : In this thesis, various modern game programming and modeling techniques are presented, with a focus on algorithms for graphical effects. A few of those techniques have then been selected and implemented in a graphics-intensive racing game set in an open space environment. The game is developed from the ground up in C# with the XNA 4.0 framework. LÄS MER
