Sökning: "Stephen Malin"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Stephen Malin.

  1. 1. Kommunikation i storskaliga internetbaserade kurser : En kvalitativ studie om karaktären av den sociala interaktionen i diskussionsforum i xMOOCar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Malin Engquist; [2018]
    Nyckelord :Massive Open Online Courses; MOOC; xMOOC; social interaction; Community of Inquiry; self-paced; instructor-paced; learning; asynchronous discussion forums; storskalig öppen internetbaserad kurs; MOOC; xMOOC; social interaktion; undersökande gemenskap; CoI; självstyrd studietakt; lärarledd; lärande; asynkrona diskussionsforum;

    Sammanfattning : Storskaliga, öppna, internetbaserade kurser (MOOCar) introducerades år 2008 av George Siemens och Stephen Downes och deras popularitet har ökat ända sedan dess. Förespråkare av MOOCar påstår att de har en potential att möjliggöra livslångt lärande för människor från hela världen. LÄS MER

  2. 2. Language use in the EFL classroom : A literature review on the advantages and disadvantages of teachers’ choices of instructional language in the EFL classroom

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Malin Weijnblad; [2017]
    Nyckelord :EFL; target language; first language; target language instruction; teachers’ motives;

    Sammanfattning : This literature review investigates what previous research has found regarding target language use in the Elementary EFL classroom, and what different views there might be on communicating in English during English lessons. The study is conducted with Stephen Krashen’s (1982) Second Language Acquisition Theory as theoretical perspective. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsdisciplinens rådande paradigm idag  : Goods-Dominant Logic, Service-Dominant Logic eller något annat?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Louise Strömqvist; Malin Elveberg; [2011]
    Nyckelord :Goods-Dominant Logic of Marketing; Service-Dominant Logic of Marketing; Paradigm; Vargo and Lusch; Kuhn; Anomalies; Crisis; Goods-Dominant Logic of Marketing; Service-Dominant Logic of Marketing; Paradigm; Vargo och Lusch; Kuhn; Anomalier; Kris;

    Sammanfattning : This qualitative research is a contribution to the ongoing debate among marketing researchers regarding if there is a dominant paradigm and viewpoint of marketing and which one is the most appropriate. In this study current views of marketing are identified and then compared against the older Goods-Dominant Logic of Marketing and Vargos’ and Luschs’ alternative Service-Dominant Logic of Marketing. LÄS MER

  4. 4. Att skaffa barn i samkönade relationer : -       En studie av ett diskussionsforum för homo- och bisexuella föräldrar/ blivande homo- och bisexuella föräldrar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Mary Tecle; [2010]
    Nyckelord :Virtuell etnografi; virtual community; social interaktion; kommunikation; observation;

    Sammanfattning : I denna c- uppsats har en undersökning gjorts om interaktionen och samspelet mellan medlemmarna på ett forum som är ett av de främsta diskussionsforumen för homo- och bisexuella föräldrar/blivande homo- och bisexuella föräldrar. Syftet med undersökningen var att är få ökad insikt om den sociala interaktionen på forumet med hjälp av dessa tre frågeställningar: Hur ser interaktionen/samspelet ut mellan medlemmarna på forumet? Går det att utläsa särskilda teman utifrån inläggen? På vilket sätt kan forumet tänkas vara till någon hjälp för medlemmarna? Den teoretiska ramen för denna uppsats innefattar Stephen P. LÄS MER

  5. 5. Organising for EVENT MARKETING in Order to Change Brand Image and Increase Sales

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate Business School

    Författare :Anders Wesslau; Malin Andersson; [2001]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : “A product is something that is made in a factory; a brand is something that is bought by a customer. A product can be copied by a competitor; a brand is unique. A product can be quickly outdated; a successful brand is timeless. LÄS MER