Sökning: "teachers’ motives"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden teachers’ motives.

  1. 1. Fysikundervisningen - en stabilgrund eller ett verktyg för beslutsfattande : Lärare och elevers syn på fysikämnet i den svenska gymnasieskolans naturvetenskapsprogram

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :LOTTA BERGBOM; PER BJÖRK; [2023]
    Nyckelord :Curriculum emphases; physics education; upper secondary school; Roberts kunskapsemfaser; fysikundervisning; gymnasieskolan.;

    Sammanfattning : Ämnet fysik har varit ett eget undervisningsämne i motsvarigheten till den svenska gymnasieskolan sedan 1878. Sedan dess har undervisningsplaner och senare kursplaner beskrivit vilka mål och syften som finns med undervisningen, något som har förändrats från 1878 och fram till idag. LÄS MER

  2. 2. The digital teacher : a study of Swedish primary school teachers’ habits and motives for using English motion media as an asset in their EFL teaching.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sofia Hedström; [2022]
    Nyckelord :EFL; motion media; digital teaching; primary teaching; language teaching;

    Sammanfattning : Digital media has found its natural place in schools all around the world. Especially for its capacity to vary the teaching and to increase students' motivation. This small-scale national study aimed to investigate if and how Swedish primary school teachers use digital tools in form of motion media in their EFL teaching. LÄS MER

  3. 3. Att främja klassrumsdialog om matematik och inkludera lågpresterande elever : En intervjustudie om lärares strategier och motiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Staffan Guinane; Hayat Karimi; [2022]
    Nyckelord :klassrumsdialog; sociomatematiska normer; inkludering; lågpresterande elever;

    Sammanfattning : Kursplanen i matematik (Skolverket 2019) fastställer att eleverna genom undervisning i ämnet ska utveckla förmågan att argumentera logiskt, föra matematiska resonemang och kommunicera matematik. Inom matematikundervisning ger klassrumsdialog eleverna möjlighet att träna kommunikativa förmågor i matematik. LÄS MER

  4. 4. “Reviewing Peer Review” : Four English Teachers’ Perceptions on the Efficiency of Peer Review to Improve Student Writing in the ESL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Julia Hallbäck; [2022]
    Nyckelord :Peer review; peer evaluation; ESL writing; teacher attitudes; upper secondary school;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate four upper secondary school teachers’ perceptions of the use of peer review in English language teaching through a qualitative study. The theoretical framework of this essay includes both sociocultural theory and process theory of writing. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Extramural English on Students and Teachers : A systematic literature review

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Oscar Glader; [2021]
    Nyckelord :English as an additional language EAL ; Extramural English; Out-of-school English; Teacher Agency;

    Sammanfattning : Sweden is seen as a successful adopter of English as an additional language (EAL) and the country is a frontrunner in the globalization of the English language. Much of the success could be attributed to the large presence of English in Swedish society. LÄS MER