Sökning: "Susanna Karlsson"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Susanna Karlsson.
6. SVERIGE OCH KANADA I FÖRÄNDRING? En kvalitativ analys av politisk diskurs fokuserad på Mångkulturalism och Civic integration
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : "Sweden and Canada in transformation? - A qualitative analysis about governmental rhetoric focused on multiculturalism and civic integration.) Integration stole the spotlight and became the focus of political discussions after some intense years of increased immigration. LÄS MER
7. Delaktighetsmodellen : En kvalitativ studie om delaktighet och inflytande för personer med intellektuell funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
8. Implementation of dynamic route optimization - drivers and barriers
Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Svevia is a company working with installation, occupancy and operation of infrastructure. They are currently testing and developing a new system called dynamic route optimization (DynOpt) in cooperation with B and M Systemutveckling. LÄS MER
9. Ryggimplantat med textilt ytskikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företaget Ortoma utvecklar i samarbete med Sahlgrenska Universitetssjukhus och Smart Textiles ett implantat som ska placeras mellan ländryggens taggutskott för att lindra spinal stenos. Implantatet ska ha en kuddeliknande form och bära den last som uppstår mellan taggutskotten, det ska även återställa distansen mellan dem. LÄS MER
10. Kritiska aspekter och dess betydelse i en intern varumärkeskampanj : En studie om anställdas attityder för en varumärkeskampanj och dess påverkan
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Sammanfattning - Abstract Titel: Kritiska aspekter i en intern varumärkeskampanj och betydelsen av dem En studie om anställdas attityder i ett fallföretag Författare: Martina Karlsson och Susanna Vestin Handledare: Thomas Michel Institution: Blekinge tekniska högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och identifiera vilka kritiska aspekter som finns i samband med en intern marknadsförings kampanj. Metod: En kvantitativ enkät kommer användas vars svar kommer testas i en hypotes. LÄS MER