Sökning: "Symbolic actions"

Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden Symbolic actions.

  1. 6. “Pardon me if I don't weep for your victimhood” : examining the aftermath of deplatformization through influential far-right activists’ framing and alliance-building on Telegram

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Klara Avsec; [2023]
    Nyckelord :Moderation; deplatformization; far right; frame analysis; collective identity; alliance-building; Telegram; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the social unfolding of the recent deplatformization of the far-right extremes on Telegram. Leaving prior approaches to moderation behind, this study asks questions around how moderation imprints itself on the complex terrain of meaning and practice, interacts with intensified reflexiveness of the social agents, and leaves affected collectivities changed in unanticipated ways. LÄS MER

  2. 7. Women's Access to Public Space : A Qualitative Study on Women's Experiences Regarding Access to Public Space Within the Suburbs of Malmö City

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Alma Jugovic Rosenlind; [2023]
    Nyckelord :Women s access;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the access of women to public space in particularly vulnerable suburbs within Malmö County. The study employs a qualitative research method and is based on semi-structured interviews with ten women who share their experiences of living in these vulnerable suburbs. LÄS MER

  3. 8. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  4. 9. Ett särskilt hedersbrott: får brottet eftersträvad verkan?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Moa Engstam; [2022]
    Nyckelord :straffrätt; hedersrelaterad brottslighet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den 27 april 2022 röstade riksdagen ja till att införa ett nytt brott i Brottsbalken, hedersförtryck; detta som ett led i att bekämpa hedersrelaterat våld och förtryck med kraft. Hedersrelaterat våld och förtryck kan föras tillbaka på kollektivt betingade hedersnormer, på grund av vilka individer riskerar att bestraffas om normerna ifråga inte efterlevs. LÄS MER

  5. 10. A study of climate labels’ promise to redefine the climate impact of the restaurant industry : a case study of Klimato

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anne-Sophie Gay; [2022]
    Nyckelord :carbon footprint; climate labelling; restaurant; climate action; environmental communication;

    Sammanfattning : Purpose Collective efforts are needed to reach these ambitious goals to change the status quo to combat climate change. As the food industry accounts for more than one-third of global anthropogenic greenhouse gas emissions, it is one of the single largest contributors to climate change. LÄS MER