Sökning: "Symbolic actions"
Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden Symbolic actions.
16. How did the simple leather wallet end up as an activist tool for change? A qualitative study of young Swedish consumers boycott and buycott behavior of food and drink brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: This thesis aims to discover young Swedish consumers' boycott and buycott behavior of food and drink brands by understanding their decisions and participation in these practices. Methodology: This study is built upon a qualitative research design and adopts an abductive approach. LÄS MER
17. The City as a Weapon: Producing space through conflict in Santiago, Chile
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : The idea of Chile as a “miracle” of neoliberal reform has been extensively confronted since October of 2019 in a large wave of protests throughout the country, by a vast majority feeling excluded from its benefits. Despite this conflict (known as the “Estallido Social”, or “Social Outbreak”) occurring exclusively in cities, previous analyses do not explicitly address the role of urban space in this process. LÄS MER
18. Vad kan ligga bakom företags substantiva CSR-handlingar?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : CSR-rapporter ger företag olika fördelar och kan bland annat förbättra företags legitimitet. Till följd av att allt fler företag vill ta del av CSR-rapporteringens fördelar uppstår fenomenet decoupling. LÄS MER
19. Företags användande av CSR-decoupling : - En jämförelse mellan amerikanska och västeuropeiska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Det har blivit allt mer viktigt för företag att ta ansvar inom områdena miljö, ekonomi och samhälle. Företag använder sig av CSR-kommunikation för att visa vilka handlingar de vidtar för att uppfylla dessa förväntningar och erhålla legitimitet. Det förekommer dock att CSR-kommunikationen inte överensstämmer med verkligheten. LÄS MER
20. Utlandsadopterad i Sverige : En etnologisk studie av hur utlandsadopterades identiteter skapas och uttrycks genom sociala interaktioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : The aim of this essay is to study how internationally adopted people of colours’ national identifications are created in interaction with other people outside of their closest social networks of people, and how this can affect their feelings of social belonging and exclusion. This is accomplished by examining qualitative ethnographic interviews through social constructivist theories and concepts such as Erving Goffman’s symbolic interactionism and theories behind national identifications. LÄS MER