Sökning: "TV interactivity"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden TV interactivity.

  1. 1. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER

  2. 2. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nadin Bahsoun; Nadja Boukni; [2021]
    Nyckelord :E-Loyalty; eWOM; The 8C:s; Satisfaction; Trust; OTT-platforms; E-Lojalitet; eWOM; De 8C:na; Tillfredsställelse; Förtroende; OTT-plattformar;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER

  3. 3. Technology Evaluation of future IPTV Services

    H-uppsats,

    Författare :Petter A. Magnusson; [2019-07-03]
    Nyckelord :Datalogi; Övrig informationsteknik; Computer science; Other information technology;

    Sammanfattning : The next home entertainment platform to receive an upgrade is the television. As one of the most important devices in the home today the struggle to provide TVs successor continues. On its journey through the modern world the Internet Protocol Television (IPTV) provides new technology, cheaper transmissions and a better TV experience. LÄS MER

  4. 4. Berätta utan att tala om : En semiotisk analys av environmental storytelling i tv-spelet INSIDE

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Alex Johansson; [2018]
    Nyckelord :Tv-spel; INSIDE; Environmental storytelling; Semiotik; Pusselprinciper; Tv-spel; INSIDE; Environmental storytelling; Semiotik; Pusselprinciper;

    Sammanfattning : INSIDE is a puzzle video game with no voices or text. INSIDE is a story about a boy’s journey into the unknown. During the entire story the player doesn’t hear one word of dialogue or reads a single written word of text. LÄS MER

  5. 5. När filmklippning möter interaktivitet : En studie av samarbetet mellan klippning och interaktivitet i TV-spelet The Last of Us

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Elin Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Interaktivitet; filmklippning; TV-spel; The Last of Us.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera hur det moderna narrativa TV-spelet The Last of Us (Naughty Dog, 2013) förhåller sig till interaktivitet – en grundläggande egenskap för digitala spel – i kombination med ett filmiskt stilval. Uppsatsen väljer ut sekvenser från spelet och analyserar hur de använder sig av filmklippningstekniker i samband med interaktiva moment. LÄS MER