Sökning: "The 8C:s"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden The 8C:s.

  1. 1. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nadin Bahsoun; Nadja Boukni; [2021]
    Nyckelord :E-Loyalty; eWOM; The 8C:s; Satisfaction; Trust; OTT-platforms; E-Lojalitet; eWOM; De 8C:na; Tillfredsställelse; Förtroende; OTT-plattformar;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER

  2. 2. "En av de stora drakarna" : En netnografisk studie om kundlojalitet hos researrangörer på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fredrika Hallberg; Jacob Palm; Shan Mrridol Waliullah; [2020]
    Nyckelord :Tour operators; followers; customer loyalty; e-loyalty; Facebook; social platforms; Researrangörer; följare; kundlojalitet; e-lojalitet; Facebook; sociala kanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka följares attityder mot Ving, TUI och Apollos inlägg på Facebook och hur de tolkas utifrån kundlojalitet och e-lojalitet. Det undersöks även hur researrangörer uttrycker lojalitet via deras facebooksida. LÄS MER