Sökning: "The Game"
Visar resultat 21 - 25 av 4382 uppsatser innehållade orden The Game.
21. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER
22. Från kontroller till kunskap : En översikt av forskningen kring användningen av spelifiering inom historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Young people in Sweden today spend a significant amount of time in front of computers playing games, and gaming has gained a negative reputation both in the public domain as well as within the field of education. The aim of this overview is to see whether gamification, the use of video games or parts of video games, can be a valuable tool for educators to increase student motivation, engagement and knowledge of history. LÄS MER
23. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER
24. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER
25. How distributional equity affects evolutionarily sustainable landscape management
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : As the human population rapidly grows, ensuring food availability for everyone will require substantial agricultural intensification in a sustainable manner. This must however be achieved without negatively impacting ecosystems or stakeholders' (e.g. farmers) livelihoods. LÄS MER