Sökning: "The Game"

Visar resultat 11 - 15 av 4382 uppsatser innehållade orden The Game.

  1. 11. The “Magic Gathering” of Comprehension Devices : A diachronic systemic functional linguistics analysis of MTG game card texts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Isabella Schiller; [2024]
    Nyckelord :Systemic Functional Linguistics; Magic: The Gathering; keywords; card text; action; process; mood; transitivity; comprehension;

    Sammanfattning : This study investigates the diachronic shift of revised card texts in the tabletop collectible card game ‘Magic: The Gathering’.  The lexicogrammatical patterns found are compared to theories on comprehension and learning, and to the development of the game. LÄS MER

  2. 12. Transforming Chess: Investigating Decoder-Only Architecture for Generating Realistic Game-Like Positions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :William Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Transformer; Decoder; Decoder-only; AI; Artificial intelligence; Generating; generative model; Chess;

    Sammanfattning : Chess is a deep and intricate game, the master of which depends on learning tens of thousands of the patterns that may occur on the board. At Noctie, their mission is to aid this learning process through humanlike chess AI. A prominent challenge lies in curating instructive chess positions for students. LÄS MER

  3. 13. Tävla i bollspel? : En kvalitativ studie om idrottslärares attityd till tävling i bollspel i sin undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Rezan Atmaca; Johannes Lindemark; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of this qualitative study is to investigate attitudes to competition in ball gamesamong physical education teachers at junior high school. The study's questions are: 1. What attitude(s) do physical education teachers at junior high school have in theapplication of competitive elements in their own teaching of ball games? 2. LÄS MER

  4. 14. Vilka träningsmetoder används för anfallsspelet i herrallsvenskan? : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Hampik Morad; [2024]
    Nyckelord :Fotbollsträning; Träningsmetodik; tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka träningsmetoder som elitfotbollstränare i herrallsvenskan använder i sina träningar för att överföra sina principer inom anfallsspelets olika skeden till sina spelare. Frågeställningar ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet speluppbyggnad? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet komma till avslut och göra mål? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet kontring? Metod Studien genomfördes med en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer användes för att undersöka träningsmetoder som tränarna använder för att träna anfallsspel. LÄS MER

  5. 15. Analyzing the Impact of Tempo-changing Music for user Performance and Risk-taking Behavior in Video Games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Åkesson; [2024]
    Nyckelord :Performance; Risk-taking behavior; Tempo-changing music;

    Sammanfattning :  Background. In real life humans have been proven to be affected in different ways by music. In sports, music can be shown to be useful for better performance. Taking this into thought while playing video games could help players perform better as well as in real life. LÄS MER