Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Utmaningar med att kundorientera elithockeyföreningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Eklund; Thomas Arildsson; [2007]
    Nyckelord :Kundorientering; Relationsmarknadsföring; Intern marknadsföring; Interaktiv marknadsföring; Ideellt arbete; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fler och fler elitföreningar arbetar idag mer som rena företag och har som mål att tillfredsställa kundernas krav och behov. Deras organisation består dock fortfarande övervägande av ideellt arbete, vilket kan skapa problem i deras arbete med att vara kundorienterade. LÄS MER

  2. 2. Sponsring utifrån ett demografiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Nordquist; Thomas Arildsson; Veronica Eklund; [2007]
    Nyckelord :Sponsring; Demografi; Sponsorer; Damfotboll; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Sponsring har under senare år genomgått en förändring och utvecklats till ett väl använt marknadsföringsverktyg där sponsorn har blivit samarbetspartners med den sponsrade. Det har även blivit mer och mer tydligt att sponsorer idag förväntar sig avkastning på sitt sponsringsåtagande Hur har svenska sponsorer anammat sponsringens utveckling och hur väl utnyttjar sponsorerna de demografiska aspekternas betydelse i sin sponsring? Metod: I uppsatsen använder vi oss utav en abduktiv ansats för att varva teori med empiri. LÄS MER