Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 164 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Segment Routing Based Traffic Engineering : A QoS adaptive rerouting using segment routing approach based on IPv6 to mitigate network congestion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sepehr Javid; [2023]
    Nyckelord :Segment Routing with IPv6; Quality of Service; Congestion; Extended Berkeley Packet Filter; Segmentering av vägval med IPv6; Tjänstekvalitet; Överbelastning; Utökad Berkeley Packet Filter;

    Sammanfattning : In modern networks, the increasing volume of network traffic and the diverse range of services with varying requirements necessitate the implementation of more advanced routing decisions and traffic engineering. This academic study proposes a QoS adaptive mechanism called "Sepitto", which utilizes Segment routing protocols, specifically SRv6, to address network-traffic control and congestion avoidance. LÄS MER

  2. 7. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  3. 8. Fastighetsförvaltning : -En studie om hur fastighetsbolag väljer att organisera sintekniska förvaltning in-house eller genom outsourcing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Olivia Fagrell; Ludwig Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsförvaltning; teknisk förvaltning; outsourcing; in-house;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på att skapa större förståelse kring hur fastighetsföretag organiserar sintekniska förvaltning och hur de använder externa leverantörer för att tillhandahålla olikatjänster istället för att hålla dem in-house. Vi undersöker även hur urvalsprocessen ser ut vidval av extern leverantör och hur tjänstekvalitet upprätthålls mot kunder, när arbetet ligger iextern aktörs händer. LÄS MER

  4. 9. Kundupplevelse av tjänstekvalitet genom säljprocessen : En fallstudie på ett B2B-företag inom solcellsbranschen

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Jennifer Svensson; Anna Hansson; [2023]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; tjänstekvalitet; säljprocess;

    Sammanfattning : Purpose – The demand for solar cells has increased, creating challenges for solar cell suppliers operating in a B2B context. Customers should be central to all companies, which is why it is important to examine their experience of service quality through the sales process of solar cell suppliers. LÄS MER

  5. 10. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Anna Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Privata skogsägare; virkesköpare; kundmöten; tjänstekvalitet; relationsmarknadsföring; långvariga affärsrelationer;

    Sammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER