Sökning: "långvariga affärsrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden långvariga affärsrelationer.

  1. 1. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Anna Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Privata skogsägare; virkesköpare; kundmöten; tjänstekvalitet; relationsmarknadsföring; långvariga affärsrelationer;

    Sammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER

  2. 2. Att leka tre är inte alltid lätt : En kvalitativ studie om mellanhandens roll vid bevarande av engagemang när individen i relationen frekvent byts ut.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriella Höglund; Elisabeth Sahlén; [2020]
    Nyckelord :Engagemang; affärsrelationer; mellanhandens roll; trepartsförhållande; social interaktion; värdeskapande aktiviteter.;

    Sammanfattning : Forskning har på senare år förskjutits från ett dyadiskt fokus till att försöka fånga dynamiken i bredare nätverk. Trepartsförhållanden, en relation som består av tre parter har därför blivit aktuellt inom forskningen. LÄS MER

  3. 3. Inköpsmetoders roll inom B2B-relationer : En kvalitativ studie om inköpsmetoders påverkan på B2B-relationer inom mode- och textil detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ara Uthman; Ludwig Jernberg; [2020]
    Nyckelord :B2B relationships; traditional procurement; digital procurement; retail; supplier.; B2B-relationer; traditionella inköp; digitala inköp; detaljist; leverantör.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att undersöka i vilken utsträckning svenskamodedetaljister använder sig av digitala inköpsmetoder och hur de förhåller sig gentemot traditionella inköpsmetoder. Även vad detaljister ser för fördelar och nackdelar med olika inköpsmetoder, vilka inköpsmetoder de föredrar samt hur dessa påverkar relationen mellandetaljist och leverantör. LÄS MER

  4. 4. Vad händer med oberoendet? : En kvalitativ studie om revisorers framtidstro efter införandet av nya oberoenderegler.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Rasmus Järphed; Joel Åsenlöv; [2019]
    Nyckelord :Revision; Oberoende; Kvalitet; Affärsrelationer; Transaktionskostnader;

    Sammanfattning : Inledning: Genom åren har flertalet företagsskandaler uppdagats och revisionsbyråer har fått utstå kritik för att inte fel upptäckts eller misstänksamheter ifrågasatts. Nyligen presenterade EU ett revisionspaket innehållandes nya regler om oberoende, såsom byrårotation gällande företag av allmänt intresse. LÄS MER

  5. 5. Att vårda relationen med nyckelkunder

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Mohidin Mohamed Abukar; Tihomir Vender; [2010]
    Nyckelord :Relationer; nyckelkund; Vårda;

    Sammanfattning : Studien har visat att båda företagen har ett huvudsyfte och detta är att jobba med befintliga nyckelkunder för att skapa och bevara långvariga affärsrelationer med dem. Båda företagen fokuserar på att identifiera och tillfredställa kundernas behov, samt att engagera båda parterna i relationen. LÄS MER