Sökning: "Wargame"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Wargame.

  1. 1. Användarbehov för sannolikhetsberäknande appar för användning under en match i krigsspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Marcus Hedenberg; Sverker Berggren; [2023]
    Nyckelord :Wargame; Warhammer 40k; App Development; Ongoing Match; Probability; Krigsspel; Warhammer 40k; Apputveckling; Pågående match; Sannolikhet;

    Sammanfattning : I den här studien så utvecklades en app som kan räkna ut och visa sannolikhetsfördelningen av skada som enheter gör i Warhammer 40k. Syftet var att appen skulle fungera som ett hjälpmedel för spelare där den ger information som är viktig för många av valen man gör i spelet. LÄS MER

  2. 2. Exploring Game Balance and Tactics with AI in the Educational Wargame Counter-Air

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Pelz; Melker Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report describes a study of the game balance of the wargame Counter-Air,using the artificial intelligence model AlphaZero. The project also analyzed the most effectivestrategies in the game regarding allocation of pieces to a set number of roles. Counter-Air is a board game being developed for use in tactical training of military officers. LÄS MER

  3. 3. Comparison of ’Fog of War’ models in digital wargames : Using Entity-Component-System architecture and ArcGIS

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Karim Osama Obeia; Agata Łucja Wójcik; [2023]
    Nyckelord :Fog of War; Wargame; Line of Sight; ECS; Entity Component System; ArcGIS; Krigsdimma; Krigsspel; Siktlinje; ECS; Entity Component System; ArcGIS;

    Sammanfattning : Fog of War is a term for uncertainty in situational awareness. Fog of War is an essential part of a wargame which causes the participating units’ perception of the environment to be distorted and altered. Introducing a certain amount of uncertainty helps to better mimic the situation on the battlefield. LÄS MER

  4. 4. Aerial Combat in the Educational Wargame Counter Air With AlphaZero

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Casper Matthäi; Isak Sundholm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report investigates the game balance of Philip Sabin's educational wargameCounter Air using AlphaZero and MCTS. The results show that the attacking side has theadvantage and finds a better strategy faster than the defender. LÄS MER

  5. 5. AI for an Imperfect-Information Wargame with Self-Play Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Filip Ryblad; [2021]
    Nyckelord :ReBeL; deep reinforcement learning; self-play; game theory; imperfect-information; ReBeL; djup förstärkningsinlärning; självspelande; spelteori; imperfekt information;

    Sammanfattning : The task of training AIs for imperfect-information games has long been difficult. However, recently the algorithm ReBeL, a general framework for self-play reinforcement learning, has been shown to excel at heads-up no-limit Texas hold 'em, among other imperfect-information games. LÄS MER