Sökning: "aktiva och nyfikna barn"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden aktiva och nyfikna barn.
1. Reciproka boksamtal i förskolan. En grogrund för framtida läsförståelse?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för hur reciproka läsförståelsestrategier kan användas i förskolans boksamtal. Detta görs med hjälp av två undersökningsgrupper, vars resultat jämförs med en kontrollgrupps. LÄS MER
2. Historia om grönsakslandet eller Vems potatis är störst?
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Vi fick bekanta oss med en miljö som ger barnen nya möjligheter att upptäcka, forska och experimentera. Vi kunde se att den delen av utemiljön som den lilla kolonilotten är bidrar till barnens utveckling och lärande. Dessutom utvecklas barnens ”förståelse för sin egen delaktighet i naturens kretslopp” (Lpfö 98, s. 37). LÄS MER