Sökning: "analysis of election"

Visar resultat 1 - 5 av 557 uppsatser innehållade orden analysis of election.

  1. 1. Populärt med populism? En kvantitativ och kvalitativ analys om alternativmediers populistiska uttryck i rapporteringen om terrordådet mot svenskar i Bryssel 2023

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Berglund; Hillevi Olsson; Lovisa Proos; [2024-03-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the populism aspect within alternative right-wing and left-wing media. It is carried out by conducting a quantitative study combined with a qualitative study for closer analysis. LÄS MER

  2. 2. Hur uppfattningar om inputlegitimitet påverkar valdeltagandet i valet till Europaparlamentet -En kvantitativ undersökning av det svenska Europaparlamentsvalet 2019

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Matteus Bergström; [2024-03-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Throughout the existence of the European Union, the voter participation in the elections to the European parliament have remained on a comparatively low level. In each member state, participation in these elections have remained on a lower level than in elections to their respective national parliaments, often by a significant margin. LÄS MER

  3. 3. LE OCH VINKA POLITIKER! En kvantitativ innehållsanalys av svenska EUparlamentarikers självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Reis; [2024-03-04]
    Nyckelord :Social Media; Instagram; Political Communication; Selfpresentation; Political Personalization; Gender;

    Sammanfattning : The evolution of social media has changed the way people communicate, among other things the political communication. On social media political actors can communicate directly to their audience and circumvent the traditional media, and it is also platforms that have a more personal focus. LÄS MER

  4. 4. Är ledarsidorna partipressens sista andetag?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Svante Alling; Ebba Lundgren; Anna Sandlin; [2024-02-28]
    Nyckelord :Ledarsidor; Lars Nord; partipress; Aftonbladet; Expressen.; Editorial pages;

    Sammanfattning : In the following study the subject of party press within the editorial pages will be researched. The aim of this thesis is to investigate whether papers with different political and ideological standings prioritize subjects differently yet also see how they value different political parties and politicians. LÄS MER

  5. 5. EN ANNAN RETORIK? Nationalistiska partiers användning av nationalistisk miljö- och klimatpolitik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Edvin Sätterström; [2024-02-15]
    Nyckelord :Nationalism; suveränitet; identitet; klimatförändringar; självförsörjning; autonomi; internationalism;

    Sammanfattning : Climate change is a phenomenon that know no boundaries. While focus on environment and climate change has become highly prioritized, nationalism has spread across Europe. Nationalism is by many considered to refuse action to combat climate change although some argue that nationalism could combat global climate change. LÄS MER