Sökning: "centrumhandel"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade ordet centrumhandel.

  1. 21. Falu stadskärna : – Vad har konsumenterna för inställning till Falu stadskärna?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Jenny Gustafsson; Johanna Vikström; [2007]
    Nyckelord :Handel; Attraktivitet; Externa köpcentrum; Stadskärna; Konkurrens;

    Sammanfattning : Vårat syfte är att undersöka vad konsumenterna har för inställning till Falu stadskärna?Vi har i vår uppsats använt oss av både kvalitativ och kvantitativ metod. I den kvalitativa metoden har vi utfört en observation över Falu stadskärna och den låg sedan till grund för vår kvantitativa metod, det vill säga vår enkät. LÄS MER

  2. 22. Lunds centrumhandel - Attraktionsfaktorer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Hansson; Jacob Ekberg; Nina Lundgren; [2006]
    Nyckelord :Lund; Lunds centrum; Lunds centrumhandel; handelsföreningen; Nova Lund; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En undersökning där vi försökt definiera en eller flera faktorer som är kritiska för Lunds centrumhandel. Intervjuer med ett flertal nyckelpersoner samt en omfattande enkätundersökning har genomförts... LÄS MER

  3. 23. Stadsmiljö och centrumhandel - Ömsedidigt beroende, ömsesidig möjlighet. - Fallet Landskrona

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Shpresa Jashari; Cecilia Nilsson; Marie Persson-Lärka; [2005]
    Nyckelord :identitet; makt; ledarskap; nätverk; landskrona; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att visa hur en handelsplats påverkas av nätverk och aktörer i samverkan. Frågeställningar: Våra centrala frågor för denna uppsats kommer att vara: Varför väljer kunder att inte handla i Landskrona centrum? Vad har nyckelpersonernas makt och ledarskap för roll i nätverket? Hur skapas en enhetlig identitet i ett uppbyggt nätverk för handel? Resultat: Ur våra fokusgrupper och nyckelpersoner finner vi att det finns olika orsaker till varför kunder väljer att inte handla i Landskrona centrum. LÄS MER