Sökning: "customer symptom"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden customer symptom.

  1. 1. En kartläggning av kännedom och kunskap gällande allergener på pizzerior i Kristianstads kommun

    Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Ali Fakhro; [2022]
    Nyckelord :Allergener; matallergi; pizzeria; Kristianstad; rutiner;

    Sammanfattning : Allergener är ämnen som orsakar matallergi, även kallat födoämnesallergi. Denna typ av allergi kan orsaka allvarliga symptom, varav det allvarligaste är anafylaktisk chock som kan leda till allvarliga konsekvenser. Det finns lagstiftning som klargör hur informationen till konsumenterna ska se ut. LÄS MER

  2. 2. Diagnostics of Intermittent Errors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Tillämpad materialvetenskap

    Författare :Niklas Lindborg; [2021]
    Nyckelord :Intermittent errors; diagnostics; knowledge gap; fault isolation; Intermittenta fel; diagnostik; kunskapslucka; felisolering;

    Sammanfattning : Intermittent faults/errors are infamous for being among the most challenging errors to diagnose. It is estimated that more than 80% of the total number of errors in real systems are intermittent errors. Previous research on intermittent errors suggests that they are the prelude to permanent faults. LÄS MER

  3. 3. Symptombaserad felsökning av tunga fordon : En systematisk metod för att sammankoppla kundsymptom med systemreaktioner

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Innovation och produktrealisering

    Författare :Alexander Törnqvist; Jesper Jansson; [2020]
    Nyckelord :Symptom-based troubleshooting; CBR; Case-Based-Reasoning; bayesian network; vehicle; truck; customer symptom; Symptombaserad felsökning; Case-Based-Reasoning; CBR; Bayesiska nätverk; kundsymptom; lastbil; tunga fordon;

    Sammanfattning : This thesis is about symptom-based troubleshooting of heavy vehicles. The existing troubleshooting system at Scania is adapted to handle errors based on electronic fault codes. This means that some faults, such as mechanical faults when sensors are missing, are difficult to troubleshoot. LÄS MER

  4. 4. CRM-system, konsten att skapa lönsamma relationer eller en teknisk lösning för lagring av information? : En studie av implementeringsprocessens kritiska aspekter samt påverkande faktorer

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Erik Nordenborg; Johanna Sondell; [2011]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM-system; implementeringsproblematik; kritiska aspekter och faktorer; det mänskliga beteendet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intresset för studien och ämnesområdet väcktes genom en verklig händelse när vi tog kontakt med en optiker för en önskad synundersökning. Företaget, vilket för några år tillbaka implementerat ett CRM-system ansåg sig erbjuda stor kundfokus genom det införda systemet. LÄS MER