Sökning: "deferred rendering"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden deferred rendering.
1. Light Performance Comparison betweenForward, Deferred and Tile-basedforward rendering
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. In this experiment forward, deferred and tile-based forward rendering techniques are implemented to research about the light-rendering performance of these rendering techniques. Nowadays most games and programs contains a graphical content and this graphical content is done by using different kind of rendering operations. LÄS MER
2. Analysering av Variable Rate Shading's bildbaserad skuggning i uppskjuten sammansättning av ljussättning : En jämförelse mellan bildbaserad skuggning och enhetlig skuggning för spel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund. Kostnaden att ljussätta en pixel blir dyrare med realistiska spel. Upplösningen av spel är ökas i samma tak för att visa upp detaljerna. Att rendera en blidruta för användare blir därför allt dyrare. LÄS MER
3. Multi Sub-Pass & Multi Render-Target Shading In Vulkan : Performance Based Comparison In Real-time
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. Games today are becoming more complex in computational andgraphical areas. Companies today want to develop games with state of the artgraphics while also having complicated and complex game logic. The vast majorityof users rarely meet the computer requirements. LÄS MER
4. Multi-Volume Rendering in OpenSpace Using A-Buffers for Space Weather Visualizations
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : The work described in this thesis is part of the initial development of the open-source visualization software OpenSpace, a collaborative project between Linköping University (LiU), the National Aeronautics and Space Administration (NASA) and the American Museum of Natural History (AMNH). The report covers the background and implementation of a rendering system that enables OpenSpace to interactively visualize multiple overlapping space weather events. LÄS MER
5. Real-Time Rendering of Volumetric Clouds
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Rendering volumetric clouds is a compute-intensive process which makes it difficult to use in real-time applications. At the same time, the need for volumetric clouds is evident as game developers look for new places to increase the realism of their games. LÄS MER