Sökning: "Dynamic Resolution Rendering"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Dynamic Resolution Rendering.
1. Evaluation of Performance and Image Quality for Voxel Cone Tracing
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Voxel cone tracing (VCT) is a rendering method designed to approximate global illumination in a fast and efficient way. Global illumination means to render not only the direct lighting of a scene but also light from indirect sources, simulating how light in the real-world tend to bounce around and illuminate even the areas that are occluded from a direct light source. LÄS MER
2. Resolution Independent Path Rendering of Dynamic Geometry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Vector graphics rendering is the subject of a large number of research papers. However, many of them lack results regarding animated vector graphics despite its importance in many fields. In this thesis the resolution independent rendering of animated graphics is studied. LÄS MER
3. Analysering av Variable Rate Shading's bildbaserad skuggning i uppskjuten sammansättning av ljussättning : En jämförelse mellan bildbaserad skuggning och enhetlig skuggning för spel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund. Kostnaden att ljussätta en pixel blir dyrare med realistiska spel. Upplösningen av spel är ökas i samma tak för att visa upp detaljerna. Att rendera en blidruta för användare blir därför allt dyrare. LÄS MER
4. REAL-TIME RENDERING OF DEFORMABLE SNOW COVERS
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Rendering snow environments in real-time requires effective methods for representing the snow and its properties. This thesis explores methods for rendering deformable snow covers, where a dynamic heightfield is used for storing snow heights. Collision detection for cylinder geometries is used to generate tyretracks from wheels. LÄS MER
5. Screen-Space Subsurface Scattering, A Real-time Implementation Using Direct3D 11.1 Rendering API
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Context Subsurface scattering - the effect of light scattering within a material. Lots of materials on earth possess translucent properties. It is therefore an important factor to consider when trying to render realistic images. LÄS MER