Sökning: "Dynamic Resolution Rendering"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Dynamic Resolution Rendering.

  1. 1. Evaluation of Performance and Image Quality for Voxel Cone Tracing

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johannes Finn; [2022]
    Nyckelord :computer graphics; voxel cone tracing; voxel-based rendering;

    Sammanfattning : Voxel cone tracing (VCT) is a rendering method designed to approximate global illumination in a fast and efficient way. Global illumination means to render not only the direct lighting of a scene but also light from indirect sources, simulating how light in the real-world tend to bounce around and illuminate even the areas that are occluded from a direct light source. LÄS MER

  2. 2. Resolution Independent Path Rendering of Dynamic Geometry

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Persson; [2021]
    Nyckelord :computer graphics; vector graphics; path rendering; animation; resolution independent;

    Sammanfattning : Vector graphics rendering is the subject of a large number of research papers. However, many of them lack results regarding animated vector graphics despite its importance in many fields. In this thesis the resolution independent rendering of animated graphics is studied. LÄS MER

  3. 3. Analysering av Variable Rate Shading's bildbaserad skuggning i uppskjuten sammansättning av ljussättning : En jämförelse mellan bildbaserad skuggning och enhetlig skuggning för spel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Lundbeck; [2020]
    Nyckelord :Rendering; Adaptive Shading; Uniform Shading; Variable Rate Shading; Dynamic Resolution Rendering; Rendering; Adaptiv ljussättning; enhetlig ljussättning; Variable Rate Shading; Dynamic Resolution Rendering;

    Sammanfattning : Bakgrund. Kostnaden att ljussätta en pixel blir dyrare med realistiska spel. Upplösningen av spel är ökas i samma tak för att visa upp detaljerna. Att rendera en blidruta för användare blir därför allt dyrare. LÄS MER

  4. 4. REAL-TIME RENDERING OF DEFORMABLE SNOW COVERS

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Josefin Svensson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rendering snow environments in real-time requires e‚ffective methods for representing the snow and its properties. ‘This thesis explores methods for rendering deformable snow covers, where a dynamic heightfi€eld is used for storing snow heights. Collision detection for cylinder geometries is used to generate tyretracks from wheels. LÄS MER

  5. 5. Screen-Space Subsurface Scattering, A Real-time Implementation Using Direct3D 11.1 Rendering API

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Dennis Andersen; [2015]
    Nyckelord :Translucency; Subsurface scattering; Real-time; Compute shader;

    Sammanfattning : Context Subsurface scattering - the effect of light scattering within a material. Lots of materials on earth possess translucent properties. It is therefore an important factor to consider when trying to render realistic images. LÄS MER