Sökning: "definition av PR"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden definition av PR.

  1. 1. Artificiell Intelligens - realitet, ambition eller endast PR. En kvalitativ studie om Artificiell Intelligens och hur styrelsemedlemmar upplever att AI kan användas i styrelser och ledningsgrupper

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elsa Källström; Becky Lidgren; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag sker den digitala utvecklingen snabbare än vad den någonsin tidigare gjort (Schwab, 2016). Vi har redan kommit långt, men mycket mer kommer att hända och det på relativt kort sikt. LÄS MER

  2. 2. Utnyttjandegrad för transporter inom anläggningsbranschen : En fallstudie vid Skanska Sverige AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Caroline Haag; Elin Hansén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mellan 1990 och 2016 ökade de vägburna godstransporterna med cirka 50 procent och spås fortsätta öka ännu mer till år 2030. Fokus har tidigare legat på kostnadsminimering men har nu skiftat till att effektivisera transporterna. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : How Corporate is the Responsibility?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Klara Nilsson; [2018]
    Nyckelord :CSR: Corporate social responsibility: Sustainability: Integration: Legitimacy: Stakeholders: Communication.; CSR: Corporate social responsibility: Hållbarhet: Integrerad: Legitimitet: Intressenter: Kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler företag har idag erkänt betydelsen av att ta ett ökat samhällsansvar, Corporate Social Responsibility (CSR), samt att regelbundet kommunicera arbetet med deras intressenter. Då CSR saknar en enhetlig definition och därmed också en enhetlig modell att arbeta efter, skapar det emellertid oklarheter vad arbetet ska leda till. LÄS MER

  4. 4. Branschen som arbetar för att inte synas

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sebastian Davidsson; Fredrik Lagerström; [2016-02-11]
    Nyckelord :PR; Public Relations; Intervjustudie; Image; Profession; Identitet;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT/2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Nicklas Håkansson Antal ord: 13 107 Syfte: Syftet är att få en fördjupad förståelse för hur PR-konsulter i Sverige uppfattar sin bransch. Teori: Image, profil och identitetsskapande samt professionsteorier. LÄS MER

  5. 5. Social media management – från flum till finrum

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anton Eliasson; Victor Egnell; [2014-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Social media management – från flum till finrum Författare Anton Eliasson & Victor Egnell Handledare Orla Vigsö Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2014 Sidantal 42 (exklusive bilaga) Antal ord 13465 Syfte Syftet med studien är att undersöka yrket Social Media Manager, dess funktion och samspel med övriga kommunikativa roller i svenska organisationer, samt undersöka om yrket visar tecken på en professionaliseringsprocess. Metod Kvalitativ respondentintervju Material Sju intervjuer med individer anställda på olika organisationer, både internt och externt, som föll under vår definition av social media manager. LÄS MER