Sökning: "doing good business"

Visar resultat 6 - 10 av 137 uppsatser innehållade orden doing good business.

  1. 6. Supply Chain Incentive Alignment in Bottom of the Pyramid environments

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Rawan Yacoub; [2023]
    Nyckelord :Supply chain incentive alignment; Supply chain incentives; Bottom of the pyramid; Base of the pyramid; Multinational Corporations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: Alleviating poverty is critical for achieving sustainability (Zomorrodi et al., 2019). LÄS MER

  2. 7. The Role of Social Entrepreneurship in Promoting Sustainable Development and Addressing Environmental Challenges

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Komal Chaudry; [2023]
    Nyckelord :Social enterepreneurship; sustainable development; environmental challenges;

    Sammanfattning : This research focuses on how social entrepreneurs may help solve environmental problems and further sustainable development. It uses a quantitative method of analysis through a survey given to business majors in higher education. LÄS MER

  3. 8. How to turn “less bad” into good without limit : to measure companies’ positive climate impact

    Master-uppsats, SLU/Dept. Of Aquatic Resources

    Författare :Kajsa Eliasson; [2023]
    Nyckelord :digitalization; avoided emission; carbon handprint; Scope 4; building; construction; building 4.0; consultancy; project-based industries; carbon assessment; environmental impact; environmental strategies; climate potential;

    Sammanfattning : Climate change is an urgent problem threatening life as we know it. To combat the problem there is a high need to reduce this generation’s human-induced Greenhouse Gasses (GHGs). LÄS MER

  4. 9. B2C screening in the fuzzy front end : A case study on how B2C can adopt B2B innovation screening on the consumer insight screening process

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Jonathan Hadd; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to create practical guidelines for mid-level managers on how to structure their screening process of customer insights. In doing so, the study draws comparison between B2B and B2C innovation funnels and investigates what aspects the consumer market can benefit from in a global environment. LÄS MER

  5. 10. Den nya konsumentköplagens betydelse för hästförsäljningen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Tilda Andén; [2023]
    Nyckelord :Avtalsrätt; Konsumentköplag; konsumenträtt; hästförsäljning; hästjuridik; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den gamla konsumentköplagen har kritiserats av hästnäringen eftersom den har ansetts vara mycket hämmande för näringsidkares möjligheter att sälja hästar till privatpersoner. Detta eftersom en häst enligt lagen är en lös sak, och i den tidigare konsumentköplagen särskilde lagstiftaren inte levande djur från övriga varor. LÄS MER