Sökning: "dynamic scenes"

Visar resultat 6 - 10 av 35 uppsatser innehållade orden dynamic scenes.

  1. 6. Objectification of women: The effects of pornography consumtion and traditional masculine norms

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Beata Jakobsson; Agnes Gulliksen; [2022]
    Nyckelord :objectification; pornography; norms; attitudes; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studien var att undersöka om porrkonsumtion och traditionella maskulina normer predicerar kvinnoobjektifiering. Studien ämnade att bidra med kunskap och psykologisk forskning om effekterna av pornografi eftersom pornografins roll i samhället är större än de senaste decennierna och relativt outforskad. LÄS MER

  2. 7. A Performance Comparison of Dynamic- and Inline Ray Tracing in DXR : An application in soft shadows

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Joakim Sjöberg; Filip Zachrisson; [2021]
    Nyckelord :dynamic ray tracing; inline ray tracing; hard shadows; soft shadows; rendering; dynamisk strålspårning; inline strålspårning; hårda skuggor; mjuka skuggor; rendering;

    Sammanfattning : Background. Ray tracing is a tool that can be used to increase the quality of the graphics in games. One application in graphics that ray tracing excels in is generating shadows because ray tracing can simulate how shadows are generated in real life more accurately than rasterization techniques can. LÄS MER

  3. 8. Slab and Powder-Snow avalanche animation on the GPU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Åleskog Jonthan; Cheh Daniel; [2021]
    Nyckelord :Avalanche; GPU; DEM; Real-time; Games; Lavin; GPU; DEM; Realtid; Spel;

    Sammanfattning : Background: The video game industry has yet to achieve a physically-based real-time avalanche simulation because of the sheer complexity of modeling the behavior of snow avalanches. An avalanche is made out of snow, meaning it would require a snow simulation which itself already shows to be complex. LÄS MER

  4. 9. Towards Visual-Inertial SLAM for Dynamic Environments Using Instance Segmentation and Dense Optical Flow

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Luis Alejandro Sarmiento Gonzalez; [2021]
    Nyckelord :Semantic SLAM; Stereo Vision; VisualInertial SLAM; Motion likelihood; Stereo disparity; Dense optical flow; Dynamic objects.; Semantisk SLAM; Stereo Vision; Visual-Inertial SLAM; Sannolikhet för rörelse; Stereoskillnader; Tätt optiskt flöde; Dynamiska objekt.;

    Sammanfattning : Dynamic environments pose an open problem for the performance of visual SLAM systems in real-life scenarios. Such environments involve dynamic objects that can cause pose estimation errors. LÄS MER

  5. 10. Hur upplevd videokvalitet påverkas av upplösning och bitrate

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christoffer Eriksson; Jimmy Mäkinen; [2021]
    Nyckelord :Upplevd videokvalitet; bitrate; upplösning; videokomprimering; bildartefakter.;

    Sammanfattning : Streaming is currently the main method used to watch videos, and with this a significant portion of all Internet traffic is occupied by streaming. In order to efficiently store and transfer this large quantity of data, compression is necessary for the streaming services. LÄS MER