Sökning: "e-handel stad"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden e-handel stad.

  1. 16. Mervärde eller merarbete? − En studie om effekterna av att implementera fullskalig e-handel i den kommunala sektorn.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Sofi Fredriksson Brandt; Tuulia Monto; [2015-09-21]
    Nyckelord :fullskalig e-handel; offentlig sektor; webbaserade inköpssystem; inköp; systemanvändare;

    Sammanfattning : Den nya generationens inköpssystem möjliggör att inköps- och fakturahanteringsprocesser numera kan genomföras i ett och samma system. Det som utmärker denna typ av system är att de är webbaserade, vilket medför att företag och organisationer kan effektivisera inköpsarbetet till en lägre kostnad än vad den tidigare generationens systemlösningar kunnat erbjuda. LÄS MER

  2. 17. E-handel : Ur ett geografiskt konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Peter Sundström; Marielle Olsson; [2012]
    Nyckelord :e-handel; konsumentbeteende; regionala skillnader; större och mindre städer;

    Sammanfattning : Studien har genom en enkätundersökning samt intervjuer med konsumenter och sakkunniga inom e-handel undersökt om det finns några regionala skillnader i konsumentbeteendet mellan städer i olika storlekar. Det resultat som presenteras pekar på att det finns några små skillnader mellan de olika segmenten (storstad, mellanstor stad, småstad och landsbygd). LÄS MER

  3. 18. Elektronisk handel inom offentlig sektor På gott och ont

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nghi Vo; Milanka Bjelosevic; Antonia Habib; [2005]
    Nyckelord :EDI; e-handel; kommun; offentlig sektor och offentlig upphandling;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Den offentliga sektorn kan uppnå stora besparingar genom att använda elektronisk handel i sin verksamhet på ett effektivt sätt. Genom att hantera upphandlingar, inköp och fakturering elektroniskt, frigörs tid och ekonomiska medel som kan användas för att utveckla kärnverksamheten. LÄS MER