Sökning: "e-sport industry"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden e-sport industry.

  1. 1. Predicting Counter-Strike Matches using Machine Learning Models

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Erik Broms; William Nordansjö; [2024]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Sports betting is a widespread industry where predictive modeling play a big role. The goal of this thesis is to explore the possibilities of machine learning within the realm of e-sport prediction. The data used for this thesis is publicly available data was recorded over a three year period. LÄS MER

  2. 2. Brand value co-creation within e-sport industry : A study on Generation Z’s brand relationship quality in brand value co-creation in the Vietnamese e-sport industry

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Chau Le; Nhan Chau; [2023]
    Nyckelord :Brand value co-creation; brand relationship quality; e-sport industry; Stimuli-Organism-Response framework;

    Sammanfattning : Brand value co-creation is an essential theme in Marketing research. The research aims to investigate the degree to which brand relationship quality on social media influences Generation Z’s motivation to co-create by applying the Stimulus-Organism-Response framework. LÄS MER

  3. 3. Enhancing the Value Proposition of Live Esports Consumption with AI Technology

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Marcus Larsson; [2018]
    Nyckelord :AI; Consumer Value; DotA 2; Esports; MSSC; Neural Networks; PERFA; Value Proposition; AI; DotA 2; E-sport; MSSC; Neurala Nätverk; PERFA; Värdeerbjudande;

    Sammanfattning : When a company includes a new technology or innovation into their value proposition, customers may perceive it as an enhancement or deterioration. This phenomenon was explored in this study with a case study of a present case in the esports industry. LÄS MER

  4. 4. Är det tanken som räknas? - En kvantitativ studie om hur sponsorskapsmotiv och kongruensnivå påverkar sponsorskapsutfall inom e-sport

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Baner; Christian Thorwid; [2015]
    Nyckelord :E-sport; Congruency; Sponsorship motives; Skepticism; Sponsorship effects;

    Sammanfattning : The e-sport industry has experienced enormous growth the recent years and is not showing any signs of stopping. This has led to the emergence of incongruent companies looking to reap the benefits of an emerging market. LÄS MER

  5. 5. E-sportens utsikter i svenska TV-mediekoncerner

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Gunnar Klöfver; Philip Atterström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning E-sport är en ny och växande bransch, där allt fler företag och sponsorer ger sig in på området. E-sport är inte längre en hobby som bedrivs hemifrån utan ett fenomen som tagit sig in på de stora arenorna. LÄS MER