Sökning: "effektivitet ewom"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden effektivitet ewom.

  1. 1. Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA : En experimentell studie applicerad på valet av mäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ståhl; Markus Westblad; [2019]
    Nyckelord :WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valency; Volume; WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valens; Volym;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Andreas Ståhl och Markus Westblad   Handledare: Jonas Kågström, Benny Berggren   Datum: 2019 – Juni    Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur eWOMs volym och valens påverkar konsumenters WTA i valet av tjänst från säljare. I denna studie har en undersökning av begrepp som WTA och eWOM ställts emot varandra i en experimentell design som sedan genom resultatet delat en förståelse för hur volym och valens påverkar valet av en fastighetsmäklare. LÄS MER

  2. 2. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Moa Hedén; Sofia Rosén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Word-of-Mouth; electronisk Word-of-Mouth; motivationsteori; påverkan och konsekvenser av eWOM.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER