Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Miljömärkta Kläder : En analys av gröna konsumenters förhållningssätt till miljömärkta kläder

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christian Nilsson; [2011]
    Nyckelord :Miljömärkta kläder; konsumentbeteende; eko kläder; attityd;

    Sammanfattning : The market for eco-labelled products has developed rapidly from the early nineties in Sweden. There is a full variety of environmentally friendly products on the market today, and perhaps organic food is the most popular alternative. Eco-clothes have not reached the same amount of success as other eco-labelled products on the Swedish market. LÄS MER

  2. 2. Ekologiskt mode som alternativ : En studie av de mindre ekologiska modeföretagens möjlighet till långsiktig överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofia Bohman; Magnus Larsson; [2009]
    Nyckelord :Modeföretag; ekologiskt mode; miljö; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Intresset för ekologiskt mode har ökat tack vare dagens intensiva klimatdebatt och konsumenterna vill handla mer miljövänligt. Större företag anpassar alltmer sin verksamhet efter en miljöprofil och det har skett en ökning av ekologiska modeföretag. LÄS MER

  3. 3. Eko-trenden är här? : En fallstudie över hur klädgrossisten Wiges kan öka efterfrågan på sitt ekologiska sortiment

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Rebecka Bergsten; Jeanette Johansson; [2008]
    Nyckelord :strategier; eko-märkning; ekologiska produkter; den gröna konsumenten; priskänsliga kunder och slutkonsumenter;

    Sammanfattning : Idag ökar kraven på att både företag och konsumenter tar ett större ansvar för miljön. Det härgäller i synnerhet för företag som producerar kläder. Miljötrenden har därför medfört att ävenklädgrossisten Wiges AB har valt att satsa på ekologiskt material. LÄS MER

  4. 4. Eko-kläder är ingen övergående fluga : hur marknadsförs utbudet av ekologiska kläder i olika butiker och vilka marknadsföringskanaler som inte används idag skulle kunna användas av dessa butiker?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Isabel Varas; Tatiana Puumala; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eko-trenden är ett aktuellt ämne i dagens samhälle. De senaste åren har informationen om vår omvärld och de negativa konsekvenserna på miljön blivit ett argument för att alla måste börja ta ansvar. LÄS MER