Sökning: "examensarbete marknadsföring idrott"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden examensarbete marknadsföring idrott.

  1. 1. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Sundström; Tim Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship activities; marketing; grocery stores; Sponsring; sponsringsaktivitet; marknadsföring; livsmedelsbutiker;

    Sammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER

  2. 2. Det nya idrottsgymnasiet? : E-sport och dess väg in i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Gustaf Granlund Dyrvik; Anton Kemi; [2019]
    Nyckelord :E-sport; utveckling; studie- och yrkesvägledare; studie- och yrkesvägledning; skola.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om e-sportens väg in i den svenska skolan och hur den har implementerats som en del av idrott och hälsa specialisering. Arbetet handlar också om vad rektorer och programansvariga använder för argument när det kommer till målet med skolans profilering. LÄS MER

  3. 3. Sponsring inom elitidrotten : En kvalitativ studie om sponsringens effekter ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Niklas Fellesson; Victor Loebbert; Igor Milovanovic; [2012]
    Nyckelord :Sponsorskap; idrott; motprestationer; varumärke; nätverk;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, C-nivå 15 hp 2FE55E VT- 2012 Titel: Sponsring inom elitidrotten – en kvalitativ studie om sponsringens effekter ur ett företagsperspektiv Författare: Niklas Fellesson, Victor Loebbert och Igor Milovanovic Handledare: Leif Rytting Bakgrund: Sponsringen har utvecklats från att vara ren donation till ett tillvägagångssätt för marknadsföring där motprestationer från motparten står i fokus. Sponsringen omsätter idag miljardbelopp och är Sveriges tredje största medium. LÄS MER