Sökning: "exponering varor butik"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden exponering varor butik.

  1. 1. Utveckling av ett frukt- och gröntbord för dagligvaruhandeln - Flexibilitet och användarvänlighet ANNA

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anna WILHELMSSON ÅGREN; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten är en del av ett examensarbete genomfört på Kungliga Tekniska Högskolan under våren 2016. Arbetet har pågått under 20 veckor och utförts på uppdrag av Butikskonsult AB. Butikskonsult AB är en av Sveriges ledande aktörer när det gäller planering och inredning av butiker. LÄS MER

  2. 2. Forecasting Campaign Sales Using Artificial Neural Networks

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Joel Engström; [2016]
    Nyckelord :Artificial Neural Networks; ANN; Multiple Linear Regression; Campaign predictions; Campaign modeling; Marketing mix modeling; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis will investigate the characteristics and possibilities of implementing a forecasting model for campaign sales in Coop stores. The implementation will be done by the use of multiple linear regression and artificial neural networks. Advantages and drawbacks of these models will be investigated and discussed. LÄS MER

  3. 3. Sortimentsstyrning inom second-hand

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FELICIA OLSSON; TOVA LINDSTRÖM; [2014]
    Nyckelord :sortiment; sortimentsstyrning; köp- och insamlingsprocess; Andrahandsmarknaden;

    Sammanfattning : Det finns olika strategier för företag att styra sitt sortiment och sortimentsstyrningen är av viktig betydelse för ett företags lönsamhet. Second-hand företag skiljer sig vanligtvis i sin sortimentsstyrning från hur man traditionellt sätt arbetar med att bygga upp ett sortiment. LÄS MER

  4. 4. Sambandsexponering - En studie om hur butiker inom dagligvaruhandeln arbetar med exponering av kompletterande produkter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tysklind; Melissa Rutgersson; [2014]
    Nyckelord :Sambandsexponering; exponering; butiksmarknadsföring; kompletterande varor; ICA;

    Sammanfattning : Sambandsexponering av produkter handlar om att placera kompletterande varor tillsammans för att uppmuntra kunder till att göra kompletterande köp. En av svenskarna uppskattad matkategori som består av många kompletterande produkter är texmex. LÄS MER

  5. 5. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA HOLM; ANGELICA OLSSON; [2013]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; Ekologiska kläder;

    Sammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER