Sökning: "företag arbetar strategiskt"
Visar resultat 1 - 5 av 145 uppsatser innehållade orden företag arbetar strategiskt.
1. Strategi inom byggbranschen i osäkra tider : En kvalitativ studie om hur stora företag och SME hanterar sin strategi under osäkra förhållanden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Valet av strategi kan vara en avgörande faktor för att ett företag ska kunna anpassa sig efter en föränderlig miljö. Eftersom dagens affärsmiljö är dynamisk och snabbt förändras behöver företagen ständigt inrätta sig efter dessa. LÄS MER
2. Jämställdhet i byggbranschen. Strategiskt jämställdhetsarbete i en könssegregerad bransch
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den svenska byggbranschen är, liksom den globala byggbranschen, mansdominerad. På senare tid har könssegregationen inom branschen fått större uppmärksamhet av både samhället och forskare, som har intresserat sig för problematiken med hög könssegregation i en bransch. LÄS MER
3. Returproblematiken inom e-handel i tre svenska fast fashion företag En kvalitativ studie med fokus på returpolicys och proaktivt strategiskt arbete i syfte att minska returgraden och i förlängningen klimatavtrycket.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med syftet att identifiera kritiska faktorer som bidrar till e-handelsföretags returandelar och dess klimatavtryck, så behandlar rapporten returhantering vilket är ett begrepp som inkluderar avoidance, gatekeeping och returpolicys. I studien har det gjorts ett genomgående grundantagande att klimatpåverkan är en indirekt effekt av returgraden, som korrelerar negativt med en ökad returandel. LÄS MER
4. Varför inte kommunicera digitalti en digital värld? : En kvalitativ studie av nyetablerade företagskommunikation i sociala medier.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: På grund av digitaliseringen är idag sociala medier en givendel i vardagen för miljontals människor runt om i världen. Digitaliseringen har ändrat hur människor konsumerar information och vad de väljer att konsumera, vilket innebär en förändring i hur företag når sin målgrupp. LÄS MER
5. Musikbranschens svarta låda : En kvalitativ undersökning om uppfattningar av Sveriges black box-problematik
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Studien syftade till att förena begreppsuppfattningar av black boxfenomenet, genom att härleda vad black box är enligt branschkunniga och undersöka vad de anser att problematiken grundar sig i. Problemområdet innefattar distribution av ekonomiskt kapital som inte fördelas korrekt. LÄS MER