Sökning: "försäljningschef"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet försäljningschef.

  1. 6. Social hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Viktoria Johansson; Claes Rosén; [2012-10-16]
    Nyckelord :Försäljning; intern kommunikation; livsmedel; livsmedelsmärkning; livsmedelskedjan;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling består av tre grenar: ekonomisk, ekologisk och social. Tidigare forskning tyder dock på att fördelningen mellan dessa är mycket ojämn inom livsmedelsbranschen. De ekonomiska och ekologiska aspekterna väger oftast tyngre än de sociala. LÄS MER

  2. 7. Belöningssystem, motivation och trygghet -En fallstudie av Svensk Fastighetsförmedling Qsema

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Karlberg; Charlotta Svensson; [2011-06-17]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Fastighetsmäklarbranschen, vilken ständigt är aktuell i media, utmärker sig genom ett branschtypiskt belöningssystem vilket inkluderar fullt rörlig lön. Branschen och dess belöningssystem kopplat till fastighetsmäklarnas syn på motivation och trygghet är intressant att studera då branschen verkar på en rörlig marknad vilket gör att en fullt rörlig lön kan tänkas skifta kraftigt. LÄS MER

  3. 8. Ledaren - Företagets juvel? : En fallstudie om ledarens betydelse för företagets internationella framgång

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emma Stendahl; Lovisa Tideman; [2010]
    Nyckelord :etableringsformer; resursbaserat synsätt; erfarenhetsbaserad kunskap; International Human Resource Management IHRM ; tillsättningsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera det växande behovet av International Human Resource Management (IHRM) i syfte att skapa förståelse för företagets interna resurser och hur dessa kan bidra till företagets utveckling. För att uppnå uppsatsens syfte har vi utformat följande huvudproblem; I vilken utsträckning kan ett företags strävan efter internationell framgång förstås genom dess ledare? För att besvara det formulerade huvudproblemet har vi valt att använda en kvalitativ ansats och tillämpat fallstudie som forskningsstrategi. LÄS MER

  4. 9. Wayne´s Coffee : - Om positionering till målsegmentet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Viktoria Sallander; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; positionering; segmentering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att klargöra hur Wayne’s positionerar sig själva på kaffe- och cafémarknaden, samt hur väl det stämmer överens med modellerna om positionering. Vidare undersöker jag om den av Wayne’s presenterade positioneringen stämmer överens med målsegmentets uppfattade bild av Wayne’s? Metod: Jag har samlat in primärdata från en kvalitativ intervju med Wayne’s försäljningschef, samt en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER