Sökning: "försäljningschef"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet försäljningschef.
6. Social hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Hållbar utveckling består av tre grenar: ekonomisk, ekologisk och social. Tidigare forskning tyder dock på att fördelningen mellan dessa är mycket ojämn inom livsmedelsbranschen. De ekonomiska och ekologiska aspekterna väger oftast tyngre än de sociala. LÄS MER
7. Belöningssystem, motivation och trygghet -En fallstudie av Svensk Fastighetsförmedling Qsema
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Fastighetsmäklarbranschen, vilken ständigt är aktuell i media, utmärker sig genom ett branschtypiskt belöningssystem vilket inkluderar fullt rörlig lön. Branschen och dess belöningssystem kopplat till fastighetsmäklarnas syn på motivation och trygghet är intressant att studera då branschen verkar på en rörlig marknad vilket gör att en fullt rörlig lön kan tänkas skifta kraftigt. LÄS MER
8. Ledaren - Företagets juvel? : En fallstudie om ledarens betydelse för företagets internationella framgång
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera det växande behovet av International Human Resource Management (IHRM) i syfte att skapa förståelse för företagets interna resurser och hur dessa kan bidra till företagets utveckling. För att uppnå uppsatsens syfte har vi utformat följande huvudproblem; I vilken utsträckning kan ett företags strävan efter internationell framgång förstås genom dess ledare? För att besvara det formulerade huvudproblemet har vi valt att använda en kvalitativ ansats och tillämpat fallstudie som forskningsstrategi. LÄS MER
9. Wayne´s Coffee : - Om positionering till målsegmentet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att klargöra hur Wayne’s positionerar sig själva på kaffe- och cafémarknaden, samt hur väl det stämmer överens med modellerna om positionering. Vidare undersöker jag om den av Wayne’s presenterade positioneringen stämmer överens med målsegmentets uppfattade bild av Wayne’s? Metod: Jag har samlat in primärdata från en kvalitativ intervju med Wayne’s försäljningschef, samt en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER