Sökning: "first-person shooter"

Visar resultat 16 - 20 av 67 uppsatser innehållade orden first-person shooter.

  1. 16. The Impact of Spatial User Interface Integration within Strategy Games : An evaluation of a strategy game’s approachability within diegesis and spatial theory

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Wilhelm Ackermann; [2021]
    Nyckelord :Approachability; Game Design; Diegesis; Design Space; Video Games; Strategy Games; HUD;

    Sammanfattning : Diegesis and Spatiality are fundamental to visualization techniques in games. The impact of integrating user interfaces into the game world is a contentious issue between minimizing the heads-up display or maximizing functionality above realism. LÄS MER

  2. 17. Analys av faktorer som påverkar en spelares prestanda inom E-sport

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Fredric Johansson; Murad Aliyev; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport presenteras en analys av hur olika faktorer påverkar en spelares prestanda inom E-sport. Fokus ligger på tre välkända FPS (first-person shooter) spel och målet med studien är att konstatera vilka faktorer som utmärker spelare som presterar på den högsta möjliga nivån. LÄS MER

  3. 18. Smooth locomotion in VR : Comparing head orientation and controller orientation locomotion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fu Keung Tu; [2020]
    Nyckelord :Comparative study; Virtual reality; Locomotion; Navigation; Simulation sickness;

    Sammanfattning : Background. Virtual reality (VR) technology has evolved to a stage where affordable consumer devices are available. Still, there are limitations to technology which causes compromises to be made. One of the big problems in VR is locomotion, especially regarding immersion and comfort. LÄS MER

  4. 19. Outlines Around Targets in First Person Shooter Games and How They Affect Accuracy for Players

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Peter Meunier; [2020]
    Nyckelord :Outlines; First Person Shooter Games; Accuracy; Pre-attentive Processing; Visual illusions; Outlines; Skjutspel ur Förstapersonsvy; Träffsäkerhet; Undermedveten Uppmärksamhet; Visuella illusioner;

    Sammanfattning : Background. Visualizations are used in games to help players find and complete objectives, such as shooting all enemies or finding the hidden treasure. Different methods to do this involve outlines of various colors as well as markers floating above targets. LÄS MER

  5. 20. Eye tracking complemented HUD for video games : A perception evaluation of information display in FPS games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emma Andersson; [2020]
    Nyckelord :Eye tracking; Heads-up display HUD ; Gaze; First-person shooter FPS ; Perception evaluation;

    Sammanfattning : Background. The heads-up display (HUD) is a useful tool for displaying information to the player in a game, but the HUD is not a part of the game world. This could take away from the desired experience of the game and block important parts of the main action screen. LÄS MER