Sökning: "game-based learning"

Visar resultat 6 - 10 av 88 uppsatser innehållade orden game-based learning.

  1. 6. Digitalt är historien alltid närvarande : En litteraturstudie om digitala spel som läromedel i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Digital games; game-based learning; use of history; history-based games; teaching aids;

    Sammanfattning : Research shows an increased interest in the use of both educational- and commercial games in the classroom. This increased interest in digital games and the potential of game-based learning may not come as a surprise due to the constant digitization in schools. LÄS MER

  2. 7. Nobody Takes It All: Analysis of dynamic propagation of knowledge in a social network

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Filippo Allegri; Urja Jain; [2023]
    Nyckelord :Knoweldge; Network; Game Theory; Machine Learning;

    Sammanfattning : In this paper, we analyse how knowledge is shared in a social network, with the purpose of defining recurring patterns and equilibria. We develop a formal model, the Know-It-All game, based on the PageRank algorithm and other related game theoretical models, such as the Buck-holding game. LÄS MER

  3. 8. "Historien går liksom att ta på, typ" : En kvalitativ intervjustudie om högstadieelevers uppfattning av historiebaserade spel i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Game-based learning; historical games; use of history; student perspective; historical empathy; sense of history; historical narrative;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative interview study is to understand junior high school students' perception of the use of historical video games for learning and from this identify and analyze how the students perceives story-driven historical games in relation to developing historical empathy and a sense of history. The study also seeks to understand student’s perception of potential challenges with using historical digital games for learning purposes. LÄS MER

  4. 9. Online Game-Based Learning Platforms and Vocabulary Acquisition for ESL Learners in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Asia Hussein Ali; Aleksander Rudenko; [2023]
    Nyckelord :Online-game based learning platforms; gamification; vocabulary acquisition; student competition and engagement; cooperation and scaffolding.;

    Sammanfattning : Since the Covid19 pandemic there has been a rise in the use of digital platforms such as online-game based learning platforms (OGBLPs) to diversify the learning experiences of students. This paper investigates the implementation, challenges, and benefits of online game-based learning platforms for English learning of students with English as a second language (ESL) in Sweden’s upper secondary schools. LÄS MER

  5. 10. Spel spel gör man på fritiden, i skolan lär man sig : En litteraturstudie om digitalt spelbaserat lärande i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskning

    Författare :Simon Hedin; Tobias Simmeborn; [2023]
    Nyckelord :digitalt spelbaserat lärande; matematik; grundskolan; elever;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart utvecklar samhället dagligen och detta avspeglar även skolväsendet som gjort reformer i styrdokumenten. Digitala spel har blivit en del av elevernas vardag och styrdokumenten förespråkar en elevnära och intresseväckande undervisning. LÄS MER