Sökning: "game-based learning"

Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade orden game-based learning.

  1. 21. Designing a choice-based serious game to enhance energy literacy in the kitchen context of Chinese households

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jiatong Zhong; [2022]
    Nyckelord :serious game; energy literacy; kitchen consumption; interactive narratives; China; seriösa spel; energikunskap; kökskonsumtion; interaktiva berättelser; Kina;

    Sammanfattning : Increasing concerns on the effect of climate change is arousing the awareness of sustainability all over the world, and plenty of measures have been taken to lower greenhouse gas emissions. Reducing energy consumption through behavior change of residents presents a promising opportunity to save energy significantly. LÄS MER

  2. 22. Digitala lärspel i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Vanessa Söderström; [2022]
    Nyckelord :Mathematics; digital learning games; game-based learning; pupils; Matematik; digitala lärspel; spelbaserat lärande; elever.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att lyfta fram vad aktuell forskning säger om användningen av digitala lärspel i matematikundervisning. Genom en systematisk litteraturstudie har området undersökts. Resultatet visar att det finns goda argument för digitala lärspels användning i matematikundervisning. LÄS MER

  3. 23. Mellanstadielärares perspektiv på digital game based learning i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Robin Svensson; Carl Svanelind; [2022]
    Nyckelord :DGBL; matematik; digitala spel i matematikundervisningen;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to illustrate middle school teachers’ intentions by including digital game based learning (DGBL) in their mathematics teaching. The study also aims to illustrate what impact teachers believe that DGBL has on students’ learning. A semi-structured interview was used to gather data for the result of this study. LÄS MER

  4. 24. Digitala spel som hjälpmedel i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Andersson; Freiding Freiding; [2022]
    Nyckelord :game-based learning; games; digital games; mathematics education; mathematics; digitala spel; digitalisering; digital; matematik;

    Sammanfattning : The aim of this empirical study is to examine if, and which digital games active teachers experience develop pupils' knowledge in mathematics and how the pupils' development can be visible to the teachers. This has been broken down to two sub-questions. LÄS MER

  5. 25. Digital game-based learning and socioemotional skills : A quasi-experimental study of the effectiveness of digital-game based learning on the socioemotional skills of children with intellectual disability

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Robert Vorkapic; Nora Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Digital Game-Based Learning; Socio-Emotional Skills; Emotion Recognition; Intellectual Disability; Educational Sector; Quasi-Experiment.;

    Sammanfattning : Digital games are being increasingly implemented in the educational sector to improvevarious skills. Among these the effectiveness of digital game-based learning (DGBL) on the socio-emotional ability of individuals have been investigated with overall positive results. LÄS MER